Κυριακή 3 Ιανουαρίου 2021

'Ενα γιορτινό πάπλωμα για τη νέα χρονιά.

Καλημέρα και καλή Χρονιά!

Φέτος θέλησα να υποδεχτώ το νέο έτος με τον πιο γιορταστικό τρόπο, με ένα χριστουγεννιάτικο πάπλωμα για το σπιτικό μας. Ένα πάπλωμα που άρχισα να συνθέτω δυο χρόνια πριν, όσο βρισκόμασταν στην Κρήτη και που κατάφερα να ολοκληρώσω μέσα στα Χριστούγεννα. 



Η ιδέα προέκυψε όταν θέλησα ν' αξιοποιήσω τη μικρή συλλογή από χριστουγεννιάτικα υφάσματα που είχα φτιάξει αγοράζοντας κατά καιρούς διάφορα κομμάτια, περισσότερο επειδή μου άρεσαν παρά προορισμένα για κάποια συγκεκριμένη χειροτεχνία. 



Έμπνευσή μου, βέβαια, στάθηκαν κι όλα εκείνα τα θεματικά παπλώματα που φτιάχνουν κυρίως οι Αμερικάνες μπλόγκερς που ασχολούνται με το πάτσγορκ και που είναι άκρως ξελογιαστικά. 


Μια έρευνα στο Pinterest ήταν απαραίτητη για να βρω το πατρόν του παπλώματος κι εκείνο που μου έκλεισε το μάτι ήταν το swoon star block, για το οποίο σας έχω μιλήσει αναλυτικά εδώ. Για να πλαισιώσω τα χριστουγεννιάτικα υφασματάκια μου, χρησιμοποίησα μονόχρωμα υφάσματα σε γαλάζιο, ροζ και φούξια, καθώς κι ένα κόκκινο πουά. 

Για την πλάτη του παπλώματος επέλεξα ένα καρώ, φανελένιο ύφασμα σε ροζ αποχρώσεις, που το παρήγγειλα πέρυσι από την Αγγλία. Κι ενώ πίστευα ότι είχα και μπόλικη βαμβακερή βάτα για να καπιτονάρω το πάπλωμα μέσα στο Νοέμβρη, όπως σας έλεγα εδώ, η βάτα μου έπεσε λειψή και μέχρι να παραλάβω τη νέα που αγόρασα πέρασε ένας ολάκερος μήνας. Έπεσε κι αυτή θύμα των ταχυμεταφορών...

Για το καπιτονάρισμα του παπλώματος ξαναστράφηκα στο αγαπημένο μου Pinterest για να πάρω ιδέες. Τελικώς κατέληξα στην πιο απλή λύση κι έτσι έκανα ευθεία γαζιά, που μεταξύ τους απέχουν ενάμισι με δύο εκατοστά. Μεταξύ μας, δεν υπάρχει ούτε ένα γαζί που να είναι παράλληλο με κάποιο άλλο, όλα τα έκανα με το μάτι κρατώντας ως οδηγό τις βασικές ραφές του παπλώματος και μια σχετική ισορροπία στις αποστάσεις. 

Πραγματικά είμαι πολύ χαρούμενη για το τελικό αποτέλεσμα, γιατί αναδεικνύονται πολύ τα σχέδια του πάτσγορκ χωρίς να επισκιάζονται από περίτεχνο καπιτονάρισμα, που άλλωστε δεν θα μπορούσα να το πετύχω! 

Η κλωστή που χρησιμοποίησα για το quilt top είναι ένα απαλό γκρι,  ενώ στη μασουρίστρα έβαλα ένα απαλό ροζ για να ταιριάζει με το καρώ ύφασμα.    


Για το ρέλι αξιοποίησα πλήρως τα περισσεύματα από το καρώ ύφασμα και για να το κάνω πιο ενδιαφέρον το έκοψα στη διαγώνιο για να ξεχωρίζει. Το τελικό στερέωμα το έκανα στο χέρι τα βράδια δίπλα στο χριστουγεννιάτικο δέντρο μας. Αυτή η τελευταία πινελιά, βλέπετε, δίνει άλλη συναισθηματική αξία στο εργόχειρο.  



Αυτές τις μέρες βρήκαμε και χρόνο για να το φωτογραφήσουμε και να σας το παρουσιάσουμε. Ευτυχώς που έχουμε ένα αλσάκι κοντά στο σπίτι και μπορέσαμε να το απλώσουμε με όμορφο τρόπο. Είναι γεγονός ότι το πάπλωμα είναι πλούσιο σε διαστάσεις. Έχει ύψος 2.20 μέτρα και μήκος 1.75 μέτρα. Ό,τι πρέπει για να σκεπαζόμαστε στον καναπέ! 

Ελπίζω να καλόπιασα το νέο χρόνο με το πάπλωμα που του αφιέρωσα και να μας φερθεί με ευγένεια :) 


Κι επειδή το patchwork είναι εθισμός, περιμένω πώς και πώς να παραλάβω κι ένα άλλο ύφασμα για να καπιτονάρω αισίως και το quilt top που σας έδειξα εδώ.  


Σας αποχαιρετώ και σας εύχομαι ξανά μια καλή Χρονιά με υγεία!

Ευγενία

  

10 σχόλια:

LitsArt είπε...

πω πω!!πανεμορφο εγινε!!
αξιζε ο κοπος!
καλη χρονια με υγεια!!!

Marie-Anne είπε...

Πολύ όμορφο έγινε, Ευγενία μου!!!! Ωραία τα σχέδια του αλλά και τα χρώματα!!!
Να το χαρείτε!
Καλή χρονιά!!!!

Ρένα Χριστοδούλου είπε...

Χρόνια πολλά και καλή χρονιά,κορίτσια.
Γειά στα χέρια σου Ευγενία μου.
Το κοιτάζω και το ξανακοιτάξω και θέλω να ανοίξω τα συρτάρια με τα υφάσματα.
Πώς μπόρεσες να το καπιτονάρεις μονοκόμματο;
Αν έχεις κάποιο κόλπο, πες το και σε μας.
Εγω τα κάνω κομμάτι κομμάτι.
Θα δοκιμάσω να φτιάξω αυτό το μοτιφ με τις οδηγίες που έχει το μπλογκ που μας προτείνεις.
Καλή συνέχεια και φιλάκια πολλά.

ΕΥΓΕΝΙΑ είπε...

Χρονια πολλα, Λιτσα, και σε σένα!! Πραγματικά μου αρεσει κι εμενα πολυ!

ΕΥΓΕΝΙΑ είπε...

Ευχαριστώ, Μαριάννα! Νομιζω οτι τωρα θα θελω να ραβω ενα για καθε Χριστουγεννα😊😊. Καλη χρονια και σε σενα!

ΕΥΓΕΝΙΑ είπε...

Χρονια πολλά Ρενα, και σε σένα!! Λοιπόν, μονοκόμματο το ραβω με πολλή πολλή υπομονή. Αρχίζω απο τα δεξιά του παπλώματος για να έχω χώρο και σιγα σιγα το μαζευω σε ρολό (σαν να ηταν λουκάνικο). Για το συγκεκριμένο παπλωμα εκανα 5 μερες για να το καπιτοναρω. Τη δική σου μέθοδο την έχω δει, αλλά δεν την έχω δοκιμάσει ποτε. Σίγουρα μ'αυτή έχεις πολυ χωρο για ωραια σχεδια στο καπιτονάρισμα.

Χελώνα είπε...

Παραμυθένιο έγινε. Μπράβο και καλή χρονιά.

ΕΥΓΕΝΙΑ είπε...

Σ'ευχαριστώ πολυ!! Ηδη ειναι στρωμένο στο κρεβάτι και το χαίρομαι πολύ! Καλη χρονιά και σε σένα!!

Σμαραγδάκι- Ρούλα είπε...

Ευγενία μου τι ωραίο που έγινε το πάπλωμα σας!! είχε λίγο από Κρήτη και το υπόλοιπο από Αθήνα οπότε είναι ένα πάπλωμα με δυο πατρίδες🤣
Έχεις εξελίξει το ράψιμο σε υψηλή τέχνη και συγχαρητήρια όχι μόνο για την δημιουργία σου αλλά και για την υπομονή σου.. το αποτέλεσμα σε δικαίωσε όμως!!
Οπότε είναι ένα πολύ ωραιο δώρο που έκανες και θα το χαρείτε την καινούργια χρονιά που εύχομαι να σας χαρίσει υγεία , αγάπη και ότι εύχεστε για τα καλύτερα που θα έρθουν!! χρόνια πολλά και καλά! 🎁✨

ΕΥΓΕΝΙΑ είπε...

Γεια σου Ρούλα, χρονια πολλα και σε σένα!! Εχεις δικιο, ειναι παπλωμα με δυο πατριδες, που παντα θα μου θυμιζει αυτα τα τρια ομορφα χρονια που περασαμε στην Κρητη😊. Φιλακια πολλα.