Κυριακή 9 Δεκεμβρίου 2018

'Ενα ολλανδικό ρόδο ανθίζει...

Συνήθως θα το βρείτε ως "Swoon Star", ενώ με λίγες παραποιήσεις μετατρέπεται και στο "Αστέρι της Βηθλεέμ". Στην αυθεντική του ονομασία λέγεται "Dutch Rose" και είναι ένα πανέμορφο πάτσγορκ τετράγωνο που το ερωτεύεσαι με την πρώτη ματιά.  




Στο γνωστό φάκελο του pinterest είχα αποθηκεύσει διάφορες εκδοχές του και με είχε εντυπωσιάσει το γεγονός ότι φτιάχνεται κατά βάση με Half Square Triangles (HST). Ωστόσο, ποιος κάθετε να κόψει τόοοοοσα πολλά τετραγωνάκια χωρισμένα στα δύο; Έτσι, σκέφτηκα ν' αγοράσω το διάσημο pdf πατρόν της Camille Roskelley, μιας και πρότεινε μια πιο απλοποιημένη εκδοχή του παραδοσιακού τετραγώνου. 




Πήρα όλα τα σύνεργα κοντά μου κι αφού διάβασα μια δυο φορές τα βήματα, έβαλα αρχή. Δεν σας κρύβω ότι διάβαζα, έκοβα, έραβα, σιδέρωνα και μετά άλλαζα παράγραφο. Με τούτα και με τ' άλλα το ολλανδικό μου ρόδο ολοκληρώθηκε μετά από τρεις ώρες! Πολλές θα σκεφτείτε, αλλά βέβαια αφού διάβαζα κι έκοβα είχα πολλές καθυστερήσεις. Το αποτέλεσμα προσωπικά με αντέμειψε μιας και κάθε φορά που βλέπω αυτό το τετράγωνο ενθουσιάζομαι με το μικρό μου κατόρθωμα!




Τώρα, σχετικά με το πατρόν και τις οδηγίες του έχω ανάμεικτα συναισθήματα. Κατά γενική ομολογία σε όλα τα πατρόν η τάση είναι να φτιάχνουμε κάθε κομμάτι λίγο μεγαλύτερο και μετά να το τετραγωνίζουμε για να έχουμε τέλειο κι ακριβές αποτέλεσμα. Εδώ η συγγραφέας αγνοεί σχεδόν παντού αυτό τον "κανόνα" θεωρώντας ότι όλα θα κοπούν και θα ραφτούν στην εντέλεια! Βέβαια, στην Αμερική που είναι κι "εθνικό άθλημα" το patchwork υπάρχουν πολλά διαθέσιμα εργαλεία και συνήθως προτού κόψουν τα υφάσματα τα κολλάρουν για να είναι πολύ σταθερά και τα λοιπά και τα λοιπά... Στα θετικά, σου λέει πώς ν' αξιοποιήσεις με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το fat quarter ώστε να μην έχεις απώλειες όταν θα κόβεις το πανί. Επίσης δείχνει πώς να ρελιάσεις το τελικό πάπλωμα.   

Συνέχισα απτόητη και με τη σιγουριά ότι θα κάνω τα...μαγικά μου την ώρα της συναρμολόγησης και θα κρύψω τις μικρές αστοχίες στις διαστάσεις. 


Αν βέβαια θέλετε να πειραματιστείτε κι εσείς με το συγκεκριμένο τετράγωνο εδώ θα βρείτε ένα αναλυτικό tutorial, στο οποίο η συγγραφέας επιλέγει να διακοσμήσει και τις τέσσερις γωνίες του τετραγώνου, ενώ σ' εμένα αν παρατηρήσετε παραμένουν λευκές. 




Τι λέτε, θα δώσετε μια ευκαιρία στο ολλανδικό ρόδο ν' ανθίσει κάτω από τις ραπτομηχανές σας;; 


Φιλάκια πολλά και χρόνια πολλά σε όλες τις εορτάζουσες καθώς και στο αδερφάκι μου που έχει γενέθλια σήμερα! 


Ευγενία  


  

5 σχόλια:

DIMI είπε...

Καλησπέρα Ευγενία μου!
Χρονια πολλά !Να χαιρεσαι την αδελφούλα σου! Πολυχρονη!
Εξαιρετικό το Ολλανδικό ρόδο σου! Μου αρέσει πολυ το σχέδιο και τα χρώματα τοσο ταιριαστά!
Μπραβο χρυσοχερα μου!! Καλή εβδομαδα!!Φιλάκια!!!

Ρένα Χριστοδούλου είπε...

Χρόνια πολλά και καλά για την αδελφή σου Ευγενία μου .
Έκανες πολύ ωραίο το Ολλανδικό σου ρόδο.
Ίσως το δοκιμάσω κάποια στιγμή .
Να είσαι καλά και φιλάκια πολλά

drastiria είπε...

Χρόνια πολλά για την αδερφή σου! Όμορφο το ολλανδικό Ρόδο σου!

Σμαραγδάκι- Ρούλα είπε...

Μετα απο την βολτα μου σε προηγουμενες αναρτησεις σου Ευγενεια μου είδα οτι εχεις γινει εξπερ στο πατσγουώρκ πραγματι πολύ ωραια οσα εχεις κάνει με αυτην την μεθοδο.. δυσκολη αλλά σε αποζημιωνει το αποτελεσμα.. ηρωας ο δικος σου στην φωτογραφηση..χα..χα. Να τα εκατοστυσει και η αδελφουλα σου χρονια της πολλα..
Να περάσετε ομορφες γιορτινες μερες Καλες Γιορτες φιλακιααα!!

Marie-Anne είπε...

Έχω χάσει αναρτήσεις σου Ευγενία μου...
Τι όμορφο που έγινε το ολλανδικό ρόδο σου!!! Αυτά βέβαια είναι βαθειά νερά για μένα...αν και ονειρεύομαι να τα δοκιμάσω να τα κολυμπήσω κάποια στιγμή...χα χα χα!!! Πολλά φιλάκια!!!