Σάββατο 29 Μαΐου 2021

Στρογγυλά ψωμάκια με κάρδαμο

Γεια χαρά σε όλους!

Δεν ξέρω αν συμφωνείτε, αλλά για μένα τίποτα δεν συγκρίνεται με το φρεσκοψημένο ψωμί. Δεν είναι μόνο η σπιτική γεύση που το κάνει ξεχωριστό, ούτε τ' αρώματα που κατακλύζουν το είναι μου και με γεμίζουν με θαλπωρή. Είναι που ξαφνικά το σπίτι παίρνει άλλη διάσταση και η πιο πεζή μέρα μετατρέπεται σε γιορτινή!

Παλιότερα, ζύμωνα κι έψηνα ψωμί σχεδόν σ' εβδομαδιαία βάση, αλλά από τότε που πήγαμε στην Κρήτη υιοθετήσαμε το κρίθινο παξιμάδι στο ημερήσιο διαιτολόγιό μας. Όταν όμως η στιγμή το φέρει, όλο και κάτι θα ζυμώσω. Άλλωστε, η μαγιά δεν λείπει ποτέ από το ντουλάπι της κουζίνας μου. 

Χθες έφτιαξα αυτά τα ψωμάκια, που είναι πανεύκολα, λαχταριστά κι αρωματισμένα με κάρδαμο. Αν δεν έχετε ποτέ ξαναφτιάξει ψωμί, νομίζω ότι αυτή η συνταγή θα σας γεμίσει αυτοπεποίθηση, μιας και όσες φορές την έχω φτιάξει το αποτέλεσμα είναι πάντα εξαιρετικό! 

Υλικά για 20 ψωμάκια

50 γρ. φρέσκια μαγιά ή 2 φακελάκια ξηρή μαγιά

250 μλ. χλιαρό γάλα

110 γρ. λιωμένο, χλιαρό βούτυρο 

2 αυγά

2 κουτ. σούπας ζάχαρη

450 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις ή τύπου 00

6 γρ. αλάτι

1 κουταλάκι σπασμένοι σπόροι κάρδαμου

Εκτέλεση

Αναμειγνύουμε τη μαγιά με το χλιαρό γάλα κι ανακατεύουμε μέχρι να λιώσει. Μετά προσθέτουμε το βούτυρο και το ένα αυγό αφού πρώτα το χτυπήσουμε ελαφρώς. Σε άλλο βαθύ μπολ ανακατεύουμε το αλεύρι, το αλάτι, τη ζάχαρη και το κάρδαμο και μετά προσθέτουμε και τα υγρά υλικά (γάλα-βούτυρο-αυγό-μαγιά). 

Ζυμώνουμε το μείγμα με τα χέρια ή με το μίξερ (χρησιμοποιούμε τους γάντζους) μέχρι ν' αρχίσει να σχηματίζεται το ζυμάρι μας. Μεταφέρουμε το ζυμάρι σε αλευρωμένη επιφάνεια και ζυμώνουμε για 1-2 λεπτά ακόμα μέχρι να πάρει μεταξένια υφή. 

Μεταφέρουμε τη ζύμη σε βαθύ μπολ, σκεπάζουμε με νωπή πετσέτα και αφήνουμε τη ζύμη να φουσκώσει μέχρι να διπλασιαστεί. Για να κερδίσουμε χρόνο μπορούμε να τη βάλουμε στο φούρνο στους 40 βαθμούς Κελσίου (όχι παραπάνω γιατί θα καεί η μαγιά και δε θα φουσκώσει η ζύμη).



Αφού έχει φουσκώσει, ζυμώνουμε για ένα λεπτό με σκοπό να φύγει ο αέρας από μέσα απ' το ζυμάρι. Στρώνουμε το ταψί της κουζίνας με λαδόκολλα και χωρίζουμε τη ζύμη σε 20 κομμάτια. Αρχίζουμε να πλάθουμε μπαλάκια και τα τοποθετούμε στο ταψί αφήνοντας μεταξύ τους απόσταση, γιατί θα ξαναφουσκώσουν. 

Σκεπάζουμε το ταψί ξανά με τη νωπή πετσέτα κι αφήνουμε τα ψωμάκια να φουσκώσουν για μισή ώρα σε θερμοκρασία δωματίου. Στο μεταξύ προθερμαίνουμε το φούρνο στον αέρα στους 200 βαθμούς. 

Προτού φουρνίσουμε τα ψωμάκια τ' αλείφουμε με αυγό, αφού πρώτα το χτυπήσουμε ελαφρώς. Ψήνουμε για 20 λεπτά ή μέχρι τα ψωμάκια μας να ροδίσουν. Αφού κρυώσουν λίγο, τα μεταφέρουμε σε σχάρα για να κρυώσουν εντελώς.

Εγώ έκανα τη μισή συνταγή, οπότε μη σας παραπλανήσουν οι φωτογραφίες μου. Δοκιμάστε τα και είμαι σίγουρη ότι θα σας αρέσουν πολύ! 

Καλό Σαββατοκύριακο, 

Ευγενία   

  

1 σχόλιο:

Marie-Anne είπε...

Λαχταριστά φαίνονται τα ψωμάκια σου, Ευγενία μου!!!! Καλοφάγωτα!!!
Έχουν όμως μπόλικα υλικά...κι εγώ είμαι σε διατροφή!
Θα τα έχω ύπ'όψιν μου για κάποια μέρα που θα περιμένω τα παιδιά και την Αθηνούλα μας!
Φιλάκια και καλό μήνα!!!!!