Πέμπτη 30 Νοεμβρίου 2023

Lazy top pattern: αξιοποιώντας τα καλοκαιρινά ρετάλια

Γεια χαρά σε όλους σας!

Η προετοιμασία των μαθητριών μου για τις εξετάσεις των ισπανικών του Νοέμβρη με κράτησε μακριά από κάθε ράψιμο τον τελευταίο ενάμιση μήνα, αλλά με το που τελείωσε το πρώτο πράγμα που έκανα ήταν να βάλω μπρος όλες εκείνες τις ιδέες που δούλευα στο μυαλό μου. 

Γιατί, μπορεί να μην έραβα τόσο καιρό, αλλά στο Pinterest μου γινόταν χαμός από όλες εκείνες τις ιδέες που αποθήκευα, αναζητώντας κατάλληλα πατρόν για τα ρετάλια που μου απέμειναν από τα καλοκαιρινά ραψίματα. Γιατί έτσι και καταχωνιαστούν σε μια γωνιά του συρταριού θα ξεχαστούν κι απλώς θα πιάνουν χώρο. 

Επειδή είχα δουλέψει τα υφάσματα και γνώριζα τις ιδιοτροπίες τους, έψαχνα για πατρόν χωρίς κουμπότρυπες, γιατί ήξερα ότι έχω περιορισμένο χρόνο και οι κουμπότρυπες θα μου δημιουργούσαν πρόβλημα. Το πρώτο, λοιπόν, πατρόν το αγόρασα από το Etsy Shop και λέγεται Lazy Top. Πραγματικά, πολύ πετυχημένος τίτλος για γρήγορο και ταυτόχρονα κομψό αποτέλεσμα! 

Αυτό που με δελέασε πιο πολύ είναι ότι είναι unisex σχέδιο (οπότε επιτέλους θα μπορέσω να ράψω και κάτι για το Βασίλη!!) με αρκετές παραλλαγές. Πραγματικά, αν είχα λίγο παραπάνω ύφασμα, θα δοκίμαζα να ράψω και τη φάσα με τις σούρες. 

Αφού εκτύπωσα το πατρόν σε Α4, άρχισα να ενώνω τις σελίδες κι έπειτα μετέφερα σε ρυζόχαρτο τα μέρη του σχεδίου επιλέγοντας το μέγεθος L. Το ρούχο είναι σχεδιασμένο σε φαρδιά γραμμή, οπότε έριξα μια ματιά και στον πίνακα με τις τελικές διαστάσεις που αντιστοιχούν σε κάθε νούμερο κι αφού μέτρησα και μια δικιά μου, παρόμοια μπλούζα κατέληξα ότι το Large ήταν το ιδανικό μέγεθος για μένα. 

Έπειτα, σιδέρωσα κι έκοψα το ύφασμα αναλόγως. Επέλεξα να μη βάλω την τσέπη στο πέτο κι επειδή δεν είχα αρκετό ύφασμα για να φτιάξω μακριά μανίκια, τα έκανα κοντύτερα. Το πατρόν είναι σχεδιασμένο για να ραφτεί με γαλλικές ραφές, πράγμα εξαιρετικό για την περίπτωσή μου, μιας και είχα τη δυνατότητα να μάθω καλύτερα αυτή την τεχνική. 

λεπτομέρειες από τις γαλλικές ραφές

Επίσης, επειδή το ύφασμά μου είναι πολύ λεπτό και γλιστράει ήξερα ότι το καρίκωμα με ζικ ζακ βελονιά δεν θα ήταν και πολύ πετυχημένο. Οπότε, οι γαλλικές ραφές ήρθαν κι έδεσαν! 

αρχίζοντας το ράψιμο με τα υφάσματα
να είναι ανάποδη με ανάποδη

Αν δεν τις ξέρετε είναι ένα είδος ραφής με το οποίο τα ξέφτια ουσιαστικά εσωκλείονται μέσα σε ένα κανάλι, ας πούμε. Αρχικά ράβουμε με ένα μικρό περιθώριο ραφής τα δυο πανιά από την ανάποδη μεριά. 

μετά το ράψιμο ανοίγω τα περιθώρια
στη μέση

Μετά ανοίγουμε στη μέση τα περιθώρια της ραφής και τέλος ξαναράβουμε τα πανιά με ελαφρώς μεγαλύτερο περιθώρια, αλλά

αυτή τη φορά καλή με καλή.  

ξαναράβω στην ίδια ραφή αυτή τη φορά
με τα πανιά καλή με καλή

η λαιμόκοψη τελειωμένη με ρέλι και 
η γαλλική ραφή στον ώμο

Οι οδηγίες που περιέχονται στο πατρόν είναι κατατοπιστικότατες, ενώ ο σχεδιαστής έχει δημιουργήσει και βίντεο που δείχνει αναλυτικά όλα τα βήματα για τη σύνθεση της μπλούζας. 

Το ρέλι που έφτιαξα από το ίδιο ύφασμα το χρησιμοποίησα όχι μόνο για το τελείωμα της λαιμόκοψης, αλλά και για το στρίφωμα της μπλούζας και των μανικιών. Βρίσκω ότι είναι ιδανικός τρόπος όταν δουλεύω με λεπτά υφάσματα που τείνουν να ξεφτίζουν και να γλιστράνε. 


Το μπλουζάκι ράφτηκε γρήγορα κι έγινε πολύ χαριτωμένο. Το μόνο που βρήκα να με δυσκόλεψε στο συγκεκριμένο πατρόν είναι η τελική ραφή της μπλούζας. Καθώς ένωνα τις πλαϊνές ραφές και τα μανίκια δημιουργούταν μια χοντράδα στη μασχάλη και δεν έστρωνε καλά η ραφή. Εν τέλει ξήλωσα τις γαλλικές ραφές κι έραψα τη μπλούζα με το συνηθισμένο τρόπο (καλή με καλή και καρίκωμα με ζικ ζακ). 

Επίσης, στην αρχή είχα πρόβλημα με την τάνυση της κλωστή και το γαζί μου γινόταν πολύ σφιχτό. Αρχικά άλλαξα βελόνα, το πρόβλημα παρέμενε. Μετά, ξαναμασούρισα την κλωστή στη μασουρίστρα, πάλι τα ίδια. Άλλαξα και κλωστή, το πρόβλημα παρέμενε πεισματικά. Τελικώς, μου ήρθε μια αναλαμπή κι άλλαξα ποδαράκι στη μηχανή. 


Έβαλα ένα από τεφλόν, που είναι ειδικό για να μην κολλάει πάνω σε επιφάνειες όπως δέρμα και βινύλ . Το γαζί βγήκε μια χαρά, χωρίς κανένα πρόβλημα! Με το που διόρθωσα το πρόβλημα, η μπλούζα ράφτηκε στο πι και φι!

Λοιπόν, αν κι αγορασμένο το καλοκαίρι αυτό το ύφασμα, μου φαίνεται ότι είναι τέλειο για όλες τις εποχές. Χυτό κι ανάλαφρο, έδωσε όμορφη φόρμα στο πατρόν μου και το ανέδειξε. Τα χρώματά  και τα σχέδιά του μου αρέσουν πολύ και το κάνουν ένα ευκολοφόρετο μπλουζάκι για διάφορες περιστάσεις! Συμφωνείτε; 

Σειρά έχει ένα άλλο μπλουζάκι σε βισκόζ ύφασμα, πάλι ρετάλι του καλοκαιριού. Έχω ήδη κόψει τα κομμάτια του πατρόν και είμαι έτοιμη για νέες περιπέτειες! Φαντάζομαι ότι μέσα στο Σαββατοκύριακο θα το έχω ολοκληρώσει. 

Σας αποχαιρετώ κι εύχομαι χρόνια πολλά σε όσους κι όσες γιορτάζουν σήμερα!

Ευγενία

3 σχόλια:

Ρένα Χριστοδούλου είπε...

Πολύ ωραίο και βολικό.
Αξιοποίησες τέλεια τα υφάσματα.
Κι εγώ έραψα και τελείωσα ένα ελαφρύ επανοφόρι σήμερα, από 2 τελείως διαφορετικά υφάσματα.
Θα σου το δείξω.
Καλή συνέχεια.

Marie-Anne είπε...

Πολύ μου αρέσει η μπλούζα σου, Ευγενία μου!!! Καλοφόρετη!!!
Εγώ έχω καταπιαστεί με κάποια φορεματάκια της εγγονής μου τα οποία της μίκρυναν αλλά είναι πολύ όμορφα. Έκοψα λοιπόν το μπούστο και τα έκανα ωραιότατες φουστίτσες, ράβοντας ζωνάκια και προσαρμόζοντας την μέση. Η Αθηνούλα μου χάρηκε πολύ!!!!
Επέστρεψα κι εγώ στην μπλογκογειτονιά επιτέλους με την σημερινή ανάρτησή μου! Θα τα λέμε!!!
Καλό ΣΚ και καλό μήνα!!!
Φιλάκια>!!!

Arish είπε...

Un una estupenda blusa y con muy buenos acabados. BESICOS.