Κυριακή 23 Ιουλίου 2023

Οι μεταποιήσεις του καλοκαιριού: κόντεμα φουστανιού

Γεια χαρά σας και πάλι!

Οι υψηλές θερμοκρασίες των τελευταίων ημερών με έχουν κρατήσει μέσα στο σπίτι και οι εργασίες στον κήπο περιορίζονται μόνο στο πότισμα και τη συγκομιδή όταν έχει πια δύσει ο ήλιος. Επίσης, για να καταπολεμήσω τη ζέστη έφτιαξα για πρώτη φορά παγωτό με γεύση σοκολάτας, το οποίο έγινε υπέροχο! Με την πρώτη ευκαιρία θα αναρτήσω τη συνταγή, η οποία είναι πανεύκολη. Και μιας και περνάω πολλή ώρα εντός του σπιτιού αποφάσισα ν' ασχοληθώ με εκείνες τις μεταποιήσεις που σας έλεγα σε πρόσφατη ανάρτησή μου. 

Σήμερα σας παρουσιάζω την πρώτη και πιο απλή μεταποίηση που έκανα, κονταίνοντας ένα καλοκαιρινό  φουστάνι που μου έδωσε πριν καιρό η πεθερά μου, ξεσκαρτάροντας τη δική της ντουλάπα. Βρήκα το φόρεμα γουστόζικο, άνετο κι ευκολοφόρετο μιας και στην πλάτη έχει σφηκοφωλιά. Το μόνο που έπρεπε να κάνω ήταν να το κοντύνω, μιας και μου έφτανε στο μέσο της γάμπας, μήκος που δεν πολυσυμπαθώ. 

Τις καρφίτσες τις είχα στερεώσει όσο μέναμε στη Σάμο, αλλά το φόρεμα επέστρεψε έτσι στην Αθήνα και λίγο πριν μετακομίσουμε για την Κέρκυρα το έχωσα σε μια κούτα με τα υπόλοιπα ραπτικά μου. Στο τέλος του Ιούνη το πήρα απόφαση και το κόντυνα, αφού πρώτα αγόρασα μια ασορτί κλωστή. 

Το πώς να κονταίνουμε ρούχα μας το έμαθε η μαμά μας να το κάνουμε στο χέρι. Βλέπετε, εκείνη  δεν κατάφερνε να συντονιστεί με την ποδοκίνητη μηχανή της γιαγιάς, οπότε όλες τις μεταποιήσεις έμαθε να τις κάνει στο χέρι. Για να πω την αλήθεια είναι πολύ χρήσιμο να ξέρει κανείς να κάνε τέτοιου είδους μικροδουλειές μόνος του κι αν υπάρχει και ραπτομηχανή γίνονται ακόμη πιο γρήγορα. Αν και στο διαδίκτυο υπάρχουν σχετικές οδηγίες τράβηξα κι εγώ λίγες φωτογραφίες για να σας δείξω πώς κόντυνα το φόρεμα. 

Αρχικά, αποφάσισα πού ήθελα να τελειώνει το φόρεμα κι έβαλα μια καρφίτσα για σημάδι. 

Έπειτα, μέτρησα με μεζούρα πόσο ήταν το ύφασμα που περίσσευε. Γύρισα το φόρεμα από την ανάποδη και δίπλωσα προς τα μέσα όλο το περισσευούμενο ύφασμα του υπάρχοντος ποδόγυρου. 

Στη φωτογραφία το φόρεμα είναι γυρισμένο
από την καλή. Πρώτα το στερέωσα όπως σας λέω 
στις οδηγίες και μετά γύρισα το φόρεμα από την καλή.

Με μια βελόνα και κλωστή σε διαφορετικό χρώμα από εκείνο του φορέματος έκανα τρύπωμα (μεγάλες βελονιές) κατά μήκος του νέου ποδόγυρου για να βάλω ουσιαστικά ένα σημάδι που να δείχνει πού θα τελειώνει ο νέος ποδόγυρος. 

Έπειτα, έχοντας πάντα το φουστάνι από την ανάποδη μεριά με τη βοήθεια ενός χάρακα μέτρησα 4 εκατοστά (μιάμιση ίντσα) κάτω από το σημάδι της άσπρης κλωστής (τρύπωμα) τραβώντας μια γραμμή με σαπουνάκι ραπτικής. 

Μετά έκοψα με το ψαλίδι το περιττό ύφασμα πατώντας πάνω στη μπλε γραμμή από το σαπουνάκι. 

Μετά, έχοντας πάντα το φόρεμα από την ανάποδη γύρισα το τελείωμα του φουστανιού προς τα πάνω και το δίπλωσα ώστε να φτάνει στο άσπρο σημάδι που είχα κάνει πιο πριν (τρύπωμα).  Καθώς έκανα αυτή τη δουλειά πάταγα με το σίδερο αυτή την δίπλωση ώστε να σταθεί καλά το ύφασμα στη θέση του. 

Μετά ξαναδίπλωσα προς τα πάνω το ύφασμα τόσο ώστε να φανεί το άσπρο σημάδι, με σκοπό να καλύψω τα ξέφτια του υφάσματος.

Καθ' όλη τη διαδικασία πάταγα με το σίδερο και στερέωνα με καρφίτσες. 

Για το τέλος, πέρασα στη μασουρίστρα και στη ραπτομηχανή την ασορτί που είχα αγοράσει και έκανα ένα ευθύ γαζί πολύ κοντά στο τελείωμα του στριφώματος για να το στερεώσω. 


Στο τέλος αφαίρεσα και την άσπρη κλωστή και το φουστανάκι μου ήταν πανέτοιμο!

Δεν ξέρω αν οι οδηγίες μου ήταν εντελώς κατανοητές, ελπίζω να σας βοήθησαν οι φωτογραφίες για να καταλάβετε τα βήματα που ακολούθησα. Γενικώς, η ιδέα είναι ότι διπλώνουμε δύο φορές το τελείωμα ενός υφάσματος για να κρύψουμε τα ξέφτια. Επίσης, εγώ προτίμησα το στρίφωμα (η τελική δίπλωση) να έχει πάχος δύο εκατοστά, γι' αυτό άφησα αρχικώς τέσσερα εκατοστά επιπλέον ύφασμα πιο κάτω από το άσπρο σημάδι που είχα βάλει. Ουσιαστικά, την πρώτη φορά δίπλωσα δύο εκατοστά και τη δεύτερη άλλα δύο. Βέβαια, το  φάρδος το στριφώματος εξαρτάται από το γούστο του καθενός κι από το τί ταιριάζει σε κάθε ένδυμα. 

Το φορεματάκι το έβαλα με την πρώτη ευκαιρία και το μήκος του μου φάνηκε άκρως ικανοποιητικό! 

Σας εύχομαι καλή βδομάδα και σύντομα θα σας δείξω και τις άλλες μεταποιήσεις που έχω κάνει ως ώρας!

Ευγενία  

1 σχόλιο:

Marie-Anne είπε...

Μου αρέσει πολύ αυτό το απαλό πορτοκαλί χρώμα!
Καλοφόρετο το φορεματάκι σου, Ευγενία μου!Μιά χαρά κατανοητές είναι οι εξηγήσεις σου!
Κι εγώ έκανα πολλές μετατροπές φέτος, σε φούστες και σε μπλούζες (αφού κατάφερα και έχασα κάποια κιλάκια!!!!).
Καλό υπόλοιπο καλοκαιριού, με την ευχή να σβήσουν όλες οι φωτιές και να μην έχουμε άλλα θύματα!
Φιλάκια!
Μαριάννα