Πέμπτη 20 Ιουλίου 2017

Δουλεύοντας με λεπτά υφάσματα: προβλήματα κι αποτελέσματα

Τις τελευταίες μέρες έχω πολλή διάθεση για ράψιμο, όπως θα έχετε καταλάβει άλλωστε, ράψιμο διαφορετικό από τα συνηθισμένα μου patchwork, ράψιμο δημιουργικό και χρηστικό αφού πρόκειται για ρουχαλάκια. 


Σας έδειξα, λοιπόν, τις ομολογουμένως πετυχημένες πρόβες που έκανα με το ροζ, βαμβακερό μου chevron, ένα ύφασμα πολύ σταθερό, που δε με προβλημάτισε καθόλου. Με κεκτημένη ταχύτητα και χωρίς να το καλοσκεφτώ αγόρασα μια υπέροχη κοραλί γάζα για να φτιάξω ένα παρόμοιο φουστανάκι για την Κωνσταντίνα κι έτσι ανέλαβα ξανά δράση.


Το πρώτο πράγμα που σκέφτηκα ήταν να χρησιμοποιήσω μια 70αρα βελόνα ραψίματος, που είναι η καταλληλότερη για τα πολύ λεπτά υφάσματα, τουλάχιστον για την εταιρία της Singer. Με το που έκανα όμως το πρώτο μου γαζί κατάλαβα ότι θα ακολουθούσαν μπόλικες δυσκολίες, αφού το ύφασμα μου "έπλεε". Βλέπετε, η γάζα είναι τόσο ψιλή που δεν έχει τη σταθερότητα ενός βαμβακερού τύπου ποπλίνας ή σεντονόπανου. 


Είπα ότι δε θα το βάλω κάτω κι από το πρώτο στρίφωμα κι έτσι πέρασα στην κατασκευή της σφηκοφωλιάς. Είναι γεγονός ότι παρά τα σημάδια που είχα βάλει στο ύφασμα και τα λάστιχα η σούρα που δημιουργήθηκε δεν είναι και τόσο ομοιόμορφη αφού και πάλι το πρόβλημα ήταν ότι η γάζα "έπλεε", αλλά δεν φαίνεται και τόσο άσχημο το αποτέλεσμα. 


Αφού έκανα και το στρίφωμα στον ποδόγυρο (ούτε κι αυτό τόσο ακριβές σε όλο το μήκος όπως θα το ήθελα) πέρασα και στην ακροραφή της πλάγιας ραφής. 



Τί το 'θελα;;; Δεν σκέφτηκα να ελέγξω την τάνυση της κλωστής κι όπως τελικώς φαίνεται και στις φωτογραφίες στην πίσω πλευρά του φουστανιού το στρίφωμα σηκώνεται! Και δε σηκώνεται λίγο, αλλά πολύ!

  

Εννοείται ότι το φουστανάκι θα το δωρίσω στην Κωνσταντίνα, σίγουρα δε θα είναι το πιο καλοφτιαγμένο αλλά πραγματικά μου φάνηκε παρατραβηγμένο να ξηλώσω την ακροραφή και να την ξαναφτιάξω... Όχι, δεν είμαι τεμπέλα, μη βιαστείτε να βγάλετε συμπεράσματα!!!

Τέλος, να σας πω ότι έκανα μια πρώτη πρόβα για σφηκοφωλιά με ελαστική κλωστή πάνω σε σταθερό, βαμβακερό ύφασμα, αλλά στέφτηκε με απόλυτη αποτυχία!! Μάλιστα, είχα μεγαλεπήβολα σχέδια και με τη γάζα, αλλά σύντομα κατάλαβα ότι κάτι δεν έκανα καθόλου καλά και τα παράτησα! Όποιος ξέρει κάτι παραπάνω σχετικά μ' αυτή την τεχνική ας μας πει, παρακαλώ!!!! 

Σας αποχαιρετώ, 
Ευγενία  

8 σχόλια:

Δημιουργία είπε...

Καταρχήν Ευγενία μου μεγεια και με χαρά το φουστανακι της μικρής. Τώρα για τα λεπτά υφάσματα τα χρόνια εκείνα τα παλιά όταν πήγαινα στη σχολή μας είχαν πει ένα κόλπο που το κάνω και εγώ όταν ραβω λεπτά υφάσματα που τραβάνε.Καταρχην ανοιχτό γαζί και μετά βάζω ανάμεσα στο ύφασμα και τα δοντάκια της μηχανής ένα λευκό χαρτί σαν αυτό που βγάζουμε τα πατρον, όταν τελειώσουμε το γάζωμα το χαρτί κόβετε και φεύγει γιατί είναι διάτρητο. Αυτό που κάνει το χαρτί είναι ότι βοηθάει και δεν μαζεύει το ύφασμα. Η γάζα θέλει ανοιχτό γαζί εγώ την ραβω στο 4. Όσο για το λάστιχο που μπαίνει στην μασουριστρα δεν κατάφερα ποτέ να το γαζωσω όπως πρέπει.

ΕΥΓΕΝΙΑ είπε...

Κατερίνα μου, σ'ευχαριστώ πολύ για τις συμβουλές σου!! Χρησιμότατες θα μου είναι από δω και πέρα. Το χαρτί φαίνεται πολύ καλή λύση, θα το έχω υπόψη για την επόμενη φορά! Οσο για τη σφηκοφωλιά, δεν το βάζουμε κάτω, πού θα πάει θα το πετύχουμε! Φιλάκια πολλά!

Maria είπε...

Το χαρτί,που ανάφερε ποιο πάνω η Κατερίνα,χρησιμοποιώ όχι μόνο στα λεπτά υφάσματα,αλλά κι όταν θέλω να κάνω διακοσμητικές βελονιες,ειλικρινά σε βοηθάει πάρα πολύ.Το φουστανακι είναι υπεροχο,με γεια της και καλοφορετο!!!Φιλακια!!!

Rena είπε...

Πολύ όμορφο έγινε το φορεματάκι τι λες καλέ που θα το ξηλώσεις μια χαρά είναι και αν σηκώνετε λιγάκι τι πειράζει
Φιλάκια πολλά!!!!

Nouli είπε...

Ουδέν κακόν αμιγές καλού!!
Οι δυσκολίες που αντιμετώπισες με το λεπτό ύφασμα που έραψες και οι συμβουλές της Κατερίνας ήταν για μας ένα σπουδαίο μάθημα!
Όσο για σένα, μην είσαι τόσο πολύ αυστηρή με τον εαυτό σου, το φουστανάκι πολλοί θα το δουν, κανείς δεν θα το καταλάβει!!
Ένα μικρό ψεγάδι άλλωστε, προστατεύει από το κακό μάτι, όπως λέγαν οι γιαγιάδες μου!



LitsArt είπε...

Εγω που δεν ξερω τπτ απο ραπτικη...εμεινα να θαυμαζω το φορεματακι!χαχχα

Μαρία Έλενα είπε...

Πολύ όμορφο
Φιλάκια...

Sok Sareth είπε...

Πόσο θα ήθελα να έφτιαχνα ένα τέτοιο φορεματάκι !! Νομίζω ότι θα πρέπει να το δοκιμάσω γιατί είναι τόσο όμορφο !! Μπράβο σου Ευγενία!!

ลา ลีกา สเปน