Τρίτη 21 Αυγούστου 2018

Ρετάλια και μεταποιήσεις. Μέρος Ά.

Καλημέρα σε όλη την παρέα! 

Μιας και οι δικές μας διακοπές δεν έχουν αρχίσει ακόμη ο Αύγουστος έχει υπάρξει ένας παραγωγικός μήνας για το μπλογκ μας! Πραγματικά οι χειροτεχνίες δεν έχουν τελειωμό. Να ολοκληρώσω εκκρεμότητες πριν τις διακοπές, να φτιάξω ένα δωράκι για μια μαθήτριά μου, να ράψω και κάτι για μένα. Κι αφού έραψα για μένα και βρέθηκα μ' ένα σωρό ρετάλια, ε, ναι μην τ' αξιοποιήσω κι αυτά;; 


Κι επειδή ο χρόνος τελειώνει έβαλα μπροστά την ευρηματικότητα, έκανα μια βόλτα στο pinterest, εκεί που για χρόνια κράταγα μια ιδέα για γρήγορο παιδικό φουστανάκι κι αφού τη φρέσκαρα πήρα σαν καλή μοδίστρα (!!!!!) ένα δείγμα απ' το ρετάλι και βγήκα στις αγορές για να βρω ένα φτηνό φανελάκι στο μέγεθος της Ειρήνης για να του αλλάξω τα φώτα... 

Το φανελάκι ως ιδέα δεν φάνηκε να ταιριάζει με το ύφασμά μου, γιατί δεν ταίριαζε το έντονο λευκό του με το σπασμένο λευκό του ρεταλιού μου. 


Ευτυχώς σ' ένα κατάστημα με ρούχα βρήκα ένα πολύ ενδιαφέρον σχέδιο, το λευκό ταίριαζε υπέροχα και το πήρα δίχως να χάνω χρόνο. Και για να είμαι ειλικρινής έφυγα με τρία μονόχρωμα μπλουζάκια από το κατάστημα μιας και πωλούνταν σε πακέτο των τριών. 

Μετά πήρα τηλέφωνο τη μαμά και ζήτησα να μου πάρει τα μέτρα της Ειρήνης. Βασικά το μήκος από τον ώμο της ως το γόνατο ήθελα. Έπειτα γύρισα από την ανάποδη το μπλουζάκι και μέτρησα από το τέλος της κάθε μασχάλης 8 εκ., έκανα ένα σημάδι, τράβηξα μια ευθεία, έκοψα το μπλουζάκι και το έκανα μπουστάκι. Μετά μέτρησα την περιφέρεια της μπλούζας αφαιρώντας τα περιθώρια των ραφών και βγήκε 69 εκ. 


Για να φτιάξω τη φούστα πήρα το ρετάλι μου κι το έκοψα από ούγια σε ούγια ώστε να έχει ύψος 55 εκ.  Έκανα μια ακρορραφή με  ζιγκ ζαγκ για να μην ξεφτάει το ύφασμα και μετά έφτιαξα το στρίφωμα της φούστας. Μετά έφτιαξα τη σούρα της φούστας στο πάνω μέρος με στόχο αφού σουρώσει το πανί να έχει μήκος 69 εκ. (η περιφέρεια της μπλούζας) συν 1,2 εκ. (τα περιθώρια ώστε να ραφτεί η φούστα). 


Αφού "έκλεισα" τη φούστα είχα ουσιαστικά έναν κύλινδρο που έπρεπε να τον ράψω στο μπουστάκι. Έβαλα τα δύο μέρη με τρόπο ώστε να είναι καλή με καλή (όπως βλέπετε στη φωτογραφία), τα στερέωσα καλά με καρφίτσες κι έραψα χρησιμοποιώντας μια ακρορραφή κάπως ενισχυμένη. 

Μετά γύρισα την κατασκευή από την καλή και ...βουαλά! Είχα ένα καινούργιο φόρεμα με πολύ πλούσια σούρα (γι' αυτό κι έκοψα από ούγια σε ούγια) συν δυο μπλουζάκια για να χαρίσω στην Ειρήνη.


Βέβαια δεν ξεχνώ και το απομεινάρι της άσπρης μπλούζας... 


Έχω να σας πω ότι έχω και γι' αυτό σχέδια μεγαλεπήβολα αφού η Κωνσταντίνα είναι τριών χρονών, αρά και μινιόν διαστάσεων!    

Ελπίζω η Ειρήνη να ενθουσιαστεί και να την πείσω να ποζάρει στον φακό μας για χάρη του μπλογκ!!! 

Φιλάκια πολλά και καλές βουτιές!
Ευγενία  

Y.Γ. Και να, ήρθε και η διόρθωση. Τα περιθώρια της φούστας είναι 1,5εκ. από κάθε μεριά. Άρα, αφού σούρωσα τη φούστα το πανί είχε μήκος 72 εκ.   
  

2 σχόλια:

Drastiria είπε...

όμορφη δημιουργία!!!

Ρένα Χριστοδούλου είπε...

Καταπληκτικό το φόρεμα και πολύ έξυπνη ιδέα να κόψεις ένα μπλουζάκι για το επάνω μέρος .
Θα προσπαθήσω κι εγώ να κάνω για τις εγγονές μου.
Να είσαι καλά και φιλάκια πολλά