Τετάρτη 20 Ιανουαρίου 2021

Bullet journaling: το 2021 μου κάνει ποδαρικό με νέες περιπέτειες!

Γεια χαρά σε όλους σας!

Πού να το πίστευα φίλες και φίλοι μου ότι ο κορονοϊός και τα κλειστά καταστήματα θα με οδηγούσαν στο bullet journaling με την έναρξη της νέας χρονιάς! Δεν μπορώ να πω, η καραντίνα μας έκανε όλους πολύ δημιουργικούς. Βρήκαμε virtual προπονητές για την εβδομαδιαία μας γυμναστική όταν πια δεν αντέξαμε άλλο τόσο καθισιό, μαγειρέψαμε ταυτόχρονα μαζί με τον Άκη για να σπάσουμε την ανία ...αλλά το bullet journling δεν το είχα προγραμματίσει. Κι αυτό μου χτύπησε την πόρτα όταν συνειδητοποίησα ότι ξέμενα από νέο ημερολόγιο. Και πώς θα υποδεχόμουν εγώ τη νέα χρόνια χωρίς ατζέντα;; 

Ομολογουμένως, είμαι κάπως ιδιότροπη με το ημερολόγιό μου. Το θέλω ελαφρύ και λιτό, αλλά και γλυκούτσικο... ούτε πολύ μεγάλο αλλά ούτε και μικρό. Άλλοτε παίρνω ετήσιο κι άλλοτε για καθηγητές, για να συμβαδίζει με το ακαδημαϊκό έτος. Το σίγουρο ήταν η χρονιά έμπαινε και ημερολόγιο δεν είχε το σπίτι... 

Για του τοίχου κάπως τα βόλεψα τα πράγματα, μιας κι αγόρασα ένα εκτυπώσιμο σε μορφή pdf και το εκτύπωσα στο σπίτι. Αλλά το δικό μου;;; Αρχικά μου πέρασε η ιδέα να το φτιάξω εγώ, μιας και στη Χίο είχα κάνει μαθήματα βιβλιοδεσίας, μα μου έλειπαν βασικά εργαλεία και υλικά για το εξώφυλλο. Να το αγοράσω διαδικτυακά δεν ήθελα, γιατί ήθελα να το δω πρώτα από κοντά. 

Και τότε είχα μια αναλαμπή. Θυμήθηκα εκείνες τις ωραίες αναρτήσεις της Μαρίας Νάκα από το Swanocean, τότε που μας έδειχνε τις εντυπωσιακές σελίδες από ένα ημερολόγιο που εκείνη σχεδίαζε κάθε μήνα και το έφτιαχνε σύμφωνα με τις ανάγκες της.  

Bullet journal, λοιπόν... Η αναζήτηση πληροφοριών άρχισε για μια πιο εις βάθους έρευνα ώστε ν' απαντηθούν βασικά ερωτήματα τύπου: "και γιατί να το  κάνω όλο αυτό; Άλλη δουλειά δεν είχα... να βάλω κι άλλο μπελά στο κεφάλι μου θέλω;", "δεν αγοράζεις ένα ημερολόγιο να ξεμπερδεύεις;". Εννοείται ότι όσο έψαχνα τόσο πιο ενδιαφέρον το έβρισκα όλο αυτό, αφού επί της ουσίας σχεδιάζεις ένα ημερολόγιο με βάση τις προσωπικές σου ανάγκες, με σκοπό να οργανώνεις αποτελεσματικότερα την καθημερινότητά σου και να έχεις όλες τις λίστες σου μαζεμένες σ' ένα μέρος. 

Αφού μπήκα στο νόημα κι αφού μαγεύτηκα απ' όλες εκείνες τις σελίδες τις γεμάτες σκίτσα και ζωγραφιές, όπως εδώ για παράδειγμα, αποφάσισα ότι αυτά δεν έκαναν για μένα. Ούτε ζωγράφος είμαι, ούτε πιάνει και τόσο πολύ το χέρι μου και το βασικότερο, δεν χρειάζομαι και τόοοοοοσες λίστες. Μπήκα στον κόπο ν' αναζητήσω μια πιο λιτή προσέγγιση του θέματος και με κέρδισε το περιεχόμενο από αυτό το βίντεο. Και μετά άρχισε η περιπέτεια του να συλλάβω το σκελετό του δικού μου bullet journal σε περίπτωση που το άρχιζα.

Τί θα χρειαζόμουν να σημειώνω συστηματικά μέσα στη διάρκεια του έτους; Πώς θα διαμόρφωνα τις σελίδες του κάθε μήνα; Κι επειδή το ημερολόγιό μου το έχω πάντα μαζί μου, τί άλλες πληροφορίες θα ήταν ωραίο να περιέχει ώστε να μου είναι προσβάσιμες κι όταν είμαι εκτός σπιτιού; 

Eκανα, λοιπόν το βασικό σκελετό και μετά παρήγγειλα ένα κατάλληλο τετράδιο, αυτό με τις κουκίδες κι όχι με γραμμές, για να μπορείς να τραβάς εύκολα γραμμές και να φτιάχνεις πλαίσια. Όχι ότι δε γίνεται και σε κοινό τετράδιο, αλλά ούσα αρχάρια είπα ν' ακολουθήσω όλες τις βασικές οδηγίες που περιλαμβάνουν και λεπτό μαρκαδοράκι και διορθωτικό!!! 

Έτσι, λοιπόν, έγινε η απαιτούμενη διαδικτυακή αγορά ελπίζοντας ότι δεν θ' αργούσε πολύ η παράδοση μιας και πλέον είχε περάσει ο πυρετός των χριστουγεννιάτικων αγορών και λίγες μέρες πριν εγκαινίασα τη νέα μου συνήθεια. Ποιός να το περίμενε ότι το 2021 θα μου έκανε ποδαρικό με νέα ασχολία και μάλιστα τόσο δημιουργική; 

Έπιασα κατευθείαν δουλειά και σιγά σιγά άρχισα να γεμίσω τις πρώτες σελίδες του χρόνου. Επέτρεψα στον εαυτό μου να ρισκάρει να διακοσμήσει λίγες μεριές με ουράνια τόξα, αφού πείστηκα ότι το ρίσκο αποτυχίας ήταν μικρό:) Εννοείται ότι θα με έπιαναν τα νεύρα μου αν ζωγράφιζα κάτι που τελικώς δε θα μου άρεσε, οπότε περιορίστηκα σε κάτι ασφαλές! Ένα βήμα τη φορά αρκεί. 

Και κάπως έτσι άρχισε η φετινή μου περιπέτεια. Με χώρο για τις ιδέες για το μπλογκ και τα ραπτικά μου, με χώρο για τις συνταγές που κάπου είδα και θα ήθελα να δοκιμάσω στο μέλλον, με ιδέες για το εβδομαδιαίο μας μενού. Και βέβαια, με το συνοπτικό κι εβδομαδιαίο ημερολόγιο του κάθε μήνα και λευκές σελίδες ανάμεσα για να φιλοξενήσουν μια νέα ιδέα! 

Για να δούμε τί άλλες εκπλήξεις μου επιφυλάσσει του 2021; Ελπίζω να είναι μόνο ευχάριστες!

Φιλάκια πολλά, 

Ευγενία

8 σχόλια:

Χαρά Θεοδωρίτση είπε...

΄Καλή χρονιά και πάλι αγαπημένη μου Ευγενία.
Δεν είμαι φαν των ημερολογίων, ουτε των σημειωματαρίων. Πολλές φορές αγόρασα ενα όμορφο τετράδιο οτι θα το κουβαλώ μα΄ζι μου να γράφω οτι μου έρχεται στην κεφάλα μου και κατέληξε να εχω γραμμένες 4-5 αρχικές σελίδες σε διάφορα και τίποτα και κανένα ολοκληρωμένο. Ασε πού δεν είμαι του προγραμματισμού!
Δεν ήξερα δε οτι υπάρχουν και τετράδια χωρίς γραμμές ,με κουκίδες! Κοίτα πώς έχουμε εξελιχθεί.
Πάντως θαύμασα την εμμονή σου και την υπομονή σου να ψάξεις, να βρεις και να δημιουργήσεις το δικό σου προσωπικό notebook και εύχομαι να γεμίσει με ουράνια τόξα (οχι μόνο ζωγραφικά) όλο το χρόνο! Φιλάκια πολλά

Marie-Anne είπε...

Eυγενία μου, θαυμάζω τους ανθρώπους που είναι οργανωμένοι και έχουν πάντα ένα πρόγραμμα, αλλά στον εαυτό μου δεν κατόρθωσα ποτέ να επιβάλλω συγκεκριμένο πρόγραμμα. Ως ανώτατο στέλεχος μεγάλης εταιρείας, είχα πάντα επιτραπέζιο ημερολόγιο για τα ραντεβού και τις συσκέψεις. Καθώς εργαζόμουν στον Τύπο, οι μεγαλοεκδότες μας γέμιζαν με ημερολόγια κάθε χρόνο στις γιορτές και δυσκολευόμουν να αποφασίσω ποιο να κρατήσω!!!! Και ένα Filofax το είχα πάντα στην τσάντα μου, μόνο που οι σελίδες τους έμεναν κενές ενώ οι θηκούλες του ήταν γεμάτες από χαρτάκια με σημειώσεις μου τις οποίες σκόπευα να αντιγράψω στις σελίδες του αλλά δεν ευκαιρούσα ποτέ να το κάνω.
Τώρα, στα γεράματα, δεν μπορώ χωρίς ημερολόγιο...και το μοιράζομαι με τον άντρα μου! Βοήθησε σε αυτό και το γεγονός ότι ακολουθούμε ένα πρόγραμμα διατροφής και θέλω να σημειώνω τις τροφές...αλλά και ότι λόγω ηλικίας υπάρχουν πράγματα που δεν θέλουμε να ξεχάσουμε, χα χα χα!!
Ήθελα να σου πώ ότι πρώτη φορά διάβασα πως υπάρχουν τετράδια με κουκίδες...αλλά με πρόλαβε η Χαρά !!! 'Ετσι εξηγείται φαντάζομαι και ο χαρακτηρισμός "bullet journaling"!
Να το χαρείς λοιπόν το ημερολόγιό σου, και σου εύχομαι να γράφεις μόνο ευχάριστα πράγματα στις σελίδες του, πετυχημένες συνταγές, και όμορφες δημιουργίες!
Φιλάκια πολλά!

ΕΥΓΕΝΙΑ είπε...

Χαρά, ευχήσου μου να μου πετυχει το πειραμα και να μην μήνει άγραφο!! Και μη νομιζεις, κι εγω κατεληγα με ενα σωρό διαφορετικά λιλιπουτεια τετραδια αφιερωμενα σε διαφορετικα θέματα κι αφού εμεναν ξεχασμενα, τελικως γεμιζαν με τα εβδομαδιαία ψωνια του σουπερ μάρκετ 😒. Αδοξο το τέλος τους😕. Αλλά τωρα πιστευω οτι κατι θ'αλλάξει!!

ΕΥΓΕΝΙΑ είπε...

Μαριάννα μου, το ημερολόγιο μου το θελω! Αν μη τί άλλο για να σημειωνω τα εβδομαδιαία μου μαθήματα, ουσα καθηγήτρια. Η φετινή πρόκληση με εχει ενθουσιάσει κι ελπιζω να φανω τυπική και πανω απ' όλα δημιουργική!! Όσο για τα τετράδια με κουκίδες χρονια τα έβλεπα σε γνωστή εταιρια και απορούσα γιατί υπάρχουν...Φετος μου λυθηκε κι εμένα η απορία!!! Και για το τελος, πολύ μου αρεσει η ιδεα να μοιράζεσαι ενα ημερολόγιο με το σύζυγό σου.😊

Ρένα Χριστοδούλου είπε...

Κι εγω χρησιμοποιώ πολυ το ημερολόγιο, για να θυμάμαι και να προγραμματιζω τις υποχρεώσεις μου.
Πολλές φορές προσπάθησα να κάνω bullet journal, αλλά έμεινε συη μέση κι αγόραζα έτοιμο.
Έκανες πολύ ωραίο το δικό σου.
Εύχομαι να γεμίσει με ωραία πράγματα.
Φιλάκια πολλά.

ΕΥΓΕΝΙΑ είπε...

Καλημέρα Ρένα! Λοιπόν, νομίζω το κλειδί για μένα ήταν η απόφαση που πήρα να το κρατήσω πολύ απλό για να μπορώ πράγματι να το ακολουθήσω. Νομίζω ότι αν εβαζα περισσότερα στοιχεία στο τέλος θα με καταπίεζαν όλες αυτες οι λεπτομέρειες και σίγουρα θα το παρατούσα πολύ γρήγορα!! Για να δουμε, λοιπόν αν θα πετυχει το φετινό πείραμα!!

Μαρία Έλενα είπε...

Πολύ όμορφο
Φιλάκια ...

ΕΥΓΕΝΙΑ είπε...

Καλημέρα, σε ευχαριστώ! Κι εμενα μου αρέσει πολύ η νεα μου ενασχόληση!