Τετάρτη 25 Απριλίου 2012

Πώς μπορούμε να πολλαπλασιάσουμε κάκτους και παχύφυτα

Γεια χαρά σε όλους!

Το σημερινό μας θέμα είναι αφιερωμένο στους κάκτους και τα παχύφυτα, δυο είδη φυτών που είναι πολύ αξιόπιστα και βολικά, κυρίως σε όσους θέλουν να ασχολούνται ελάχιστα με την περιποίηση των φυτών τους. 

Αυτά τα δύο είδη φυτών είναι διάσημα για το γεγονός ότι αγαπούν την ξηρασία και αρρωσταίνουν δύσκολα, για τα εντυπωσιακά άνθη τους, αλλά και για τις υψηλές τιμές τους!! Σε περσινές εκθέσεις λουλουδιών δεν μπορούσα να βρω κάκτο σε αξιοπρεπές μέγεθος κάτω από 5 ευρώ. Θα μου πείτε "πολλά είναι;" Και θα σας απαντήσω "ναι", γιατί τα κόστη του πολλαπλασιασμού τους είναι μηδαμινά έως και μηδενικά. Χρειαζόμαστε ένα υγιές, μητρικό φυτό κάπως μεγάλο, γλάστρα, χώμα, μαχαίρι και γάντια. Στους παρακάτω συνδέσμους (εδώ κι εδώ) μπορείτε να βρείτε φωτογραφίες και μια σειρά από βιντεάκια σχετικά με τον πιο κοινό τρόπο πολλαπλασιασμού τους. Δυστυχώς, δεν μπορώ να βρω τις φωτογραφίες που είχα τραβήξει για εσάς ειδικα με αυτό το θέμα κάνοντας πρόβα στα δικά μου φυτά, αλλά θα σας παρουσιάσω τη συλλογή των παχύφυτων που διαθέτουμε και θα δείτε πόσο πολύ αναπτύχθηκαν μέσα σε μια χρονιά. 

φωτο από περσινή ανάρτηση. Οι πρώτες απόπειρες! 
βλέπετε πόσο πολύ μεγάλωσαν τα πρώτα και προσθέσαμε και κάποια ψηλότερα
δεξιά βλέπετε τα μαραμένα άνθη ενός παχύφυτου.Θα συλλέξουμε αργότερα τους σπόρους




















όσο μεγαλώνουν γινόμαστε κι εμείς πιο χαρούμενοι.
Να σημειώσω ότι τα περισσότερα παχύφυτα τα πολλαπλασιάσαμε μόνοι μας, κόβοντας φύλλα και βλαστούς από διάφορες εκδρομές που έχουμε κάνει. Το τελευταίο ήταν από μια εκδρομή στην Υδρα. Αστειευόμενοι αποκαλούμε τη συγκεκριμένη συλλογή φυτών ως τα πολύτιμα κλοπιμαία μας! Είναι οι ζωντανές αναμνήσεις των ταξιδιών μας! 

Φιλιά πολλά  

16 σχόλια:

Μαρία είπε...

Μου αρέσουν πολύ τα παχύφυτα και έχω αρκετά...Μου άρεσε και η ιδέα με τις πέτρες και σκοπεύω να την εφαρμόσω...Καλό απόγευμα

para-kelsoscooks είπε...

Μαζί με τους κάκτους και τα παχύφυτα, είδα και κάτι ωραίες πέτρες κατάλληλες για ντεκουπάζ. Είδες το μάτι μου ( και το μυαλό μου ) που πάει;Καλό σου απόγευμα.

Pepi είπε...

Ωραίες συνθέσεις! Και όπως είπε και η Σωσώ, απίθανες οι πέτρες! Καλό απόγευμα να'χεις!

Owl Mommy Βέρα είπε...

Μου αρέσουν τα παχύφυτα! Και έχουμε κιόλας! Οι πετρούλες ότι πρέπει είναι!

pearls and thread είπε...

τελειες συνθεσεις!!!αν μεναμε κοντα θα στα εκλεβααα!!!

Φιλία είπε...

Τα παχύφυτα τα αγαπώ πολύ και έχω κι' εγώ αρκετά. Δε μου ανθίζουν όμως και το έχω παράπονο.... άσε που μένω στα Βόρεια και το χιόνι πάει σύννεφο! Τι να κάνουν κι' αυτά....
Φιλιά πολλά

ΕΛΕΝΑ είπε...

Στα κακτάκια, στο χω ξαναπεί, έχω μεγάλη αδυναμία και μια καλούτσικη συλλογή!
Δεν ήξερα ότι πολλαπλασιάζονται τόσο εύκολα!
Φιλιά, καλό βράδυ κορίτσια!

STARDUST είπε...

Μπράβο κορίτσια, πολύ μου άρεσε η ανάρτησή σας μιας και είναι και επίκαιρη λόγω καιρού!

Χρυσόσκονη είπε...

Κορίτσια σας περιμένει ένα βραβείο στο σπιτάκι μου

Χρυσόσκονη είπε...

Κορίτσια σας περιμένει ένα βραβείο στο σπιτάκι μου

Δημιουργία είπε...

Βλεπω εχεις και εσυ μπολικους κακτους.Ειναι ομορφοι και δεν χρειαζονται ιδιαιτερη περιποιηση,εχω και εγω καμποσους στον κηπο.

Taelia88 είπε...

Πολύ όμορφες οι συνθέσεις! Το ίδιο και τα φυτά σας!! Ωραία ιδέα τα λουλούδια-κλοπιμαία! Επίσης, αν μπορείτε και θέλετε, έχετε κάποια βραβεία, περάστε από το σπιτάκι μου να τα παραλάβετε!!

Χριστιάνα Ζ. είπε...

Εψαχνα στο google να μαθω την ονομασια του κακτου μου, ξαφνικα βλέπω μια όμοια φωτογραφία, πατάω και να μαι στα Κορίτσια για Σπίτι!!! Φοβερή σύμπτωση! Και τωρα θέλω την βοήθειά σας: Πως ονομάζεται ο κάκτος ή μαλλον το παχύφυλλο στην πρωτη φωτο (απο τις 5)του άρθρου?

Χριστιάνα Ζ. είπε...

To email μου είναι hotmail, δεν το δέχεται το σύστημα? ούτε μέλος μπορώ να γίνω?

ΕΥΓΕΝΙΑ είπε...

Χριστιάνα, δυστυχώς δεν ξέρω πώς ονομάζονται τα παχύφυτα. Ούτε καν στα φυτώρια δεν ξέρουν, βάζουν ένα γενικό τίτλο "παχύφυτα"! Σε ιστοσελίδες ξένες ψάξε καλύτερα με τον όρο "succulents" (παχύφυτα). Οσο για την εγγραφή, με gmail ή yahoo μπορείς να γίνεις follower, αλλιώς μπορείς να λαμβάνεις RSS για κάθε νέα ανάρτηση.

Ανώνυμος είπε...

Τι παχύφυτο είναι το ψηλό στη σύνθεση.μου αρέσει και πως λέγεται.