Κυριακή 5 Ιανουαρίου 2020

Scrappy quilt: επίσημη φωτογράφηση

Γεια χαρά σε όλη την παρέα!

Μπορεί οι περισσότεροι σήμερα να τυλίχθηκαν με παπλώματα βαριά για ν' αντιμετωπίσουν την κακοκαιρία, εμείς όμως βγήκαμε πρωί πρωί έξω για να φωτογραφίσουμε το παπλωματάκι μας, που αισίως ολοκληρώθηκε μέσα στις χριστουγεννιάτικες διακοπές. 


Κάνοντας μια ανασκόπηση στο μπλογκ θυμήθηκα ότι πρωτοάρχισα να κόβω τα υφάσματα ένα χρόνο πριν (δείτε εδώ) όταν στο μυαλό μου είχα μια εντελώς διαφορετική ιδέα για ν' αξιοποιήσω τα ρετάλια μου. 


Κι ενώ είχα ράψει κάμποσα patchwork τετράγωνα κατάλαβα ότι με τα τόσο λίγα ρετάλια που τελικώς διέθετα θ' αργούσα μάλλον κάτι χρόνια μέχρι να ολοκληρώσω ένα πάπλωμα! 


Ετσι, λοιπόν επιστρατεύτηκε το πολύτιμο λευκό ύφασμα, επαναπροσδιορίστηκε ο στόχο και κάπου στο Μάη του 2019 άρχισα να ξηλώνω τα τετράγωνα που είχα φτιάξει και να τους δίνω νέο σχήμα (δείτε εδώ). 


Η μετακόμιση από την Κρήτη στην Αθήνα καθώς και το ξέγνοιαστο καλοκαιράκι στη Λευκάδα φρέναραν την όλη εξέλιξη του παπλώματος. Όλα τα ραπτικά φυλαγμένα σε κουτιά και σχεδόν ξεχασμένα. 


Ωστόσο, στις αρχές Νοέμβρη βγήκαν και πάλι στην επιφάνεια (δείτε εδώ). Στο σαλόνι απλώθηκαν όλα τα φυλαγμένα τετράγωνα, μπήκαν σε σειρά, ράφτηκαν νέα για να συμπληρώσουν το quilt top και μέσα σε λίγο πια διάστημα όλα δρομολογήθηκαν (δείτε εδώ κι εδώ). 


Το ύφασμα για την πίσω όψη του παπλώματος μου έπεσε λειψό και μιας και το είχα παραγγείλει απ' τη Γερμανία δεν είχα καμιά όρεξη ν' αγοράσω επιπλέον και να χάσω χρόνο. 


Ευτυχώς, για καλή μου τύχη είχα κάποια μονόχρωμα που ταίριαξαν όμορφα κι έφτιαξα κι ένα δεύτερο πάτσγορκ για να δημιουργήσω μια μεγάλη επιφάνεια. 


Το καπιτονάρισμα το κράτησα πολύ ελαφρύ διαλέγοντας μια βελονιά που διαθέτει η ραπτομηχανή μου και μάλιστα κατέληξα ότι προτιμώ αυτό το καπιτονάρισμα  μιας και δεν επισκιάζει τους σχηματισμούς του πάτσγορκ. 


Για το ρέλιασμα χρησιμοποίησα ένα ριγέ ύφασμα σε λευκό κι ανοιχτό γκρι που αγόρασα από την Καλαμιώτου και που νομίζω ότι ταίριαξε πολύ ωραία πλαισιώνοντας αυτή την πανδαισία χρωμάτων. 


Το τελικό ράψιμο του ρελιού το έκανα στο χέρι τα βραδάκια των γιορτών. Και να το, έτοιμο και πλούσιο σε διαστάσεις, με μήκος 1,94 μ. και πλάτος 1,52 μ. 


Το πάπλωμα είναι ένα δημιουργήμα μέσα από τη φάντασια και την υπομονή. Μπορεί να μου πήρε ένα χρόνο για να το φτιάξω ξεκλέβοντας χρόνο από την καθημερινή δουλειά και τη ρουτίνα της ζωής, αλλά μέσα του περιέχει όλα εκείνα τα υφάσματα που με τόση αγάπη, κόπο κι ενθουσιασμό αγόρασα όλ' αυτά τα χρόνια που ασχολούμαι με το ράψιμο- 1.260 εμπριμέ τετράγωνα γεμάτα αναμνήσεις! Ομολογώ ότι δικαιωματικά θα το κρατήσω για μένα και για το σπιτικό μας!

Φιλάκια πολλά, 
Ευγενία


8 σχόλια:

Ρένα Χριστοδούλου είπε...

ΤΈΛΕΙΟ Ευγενία μου.
Γειά στα χέρια σου.
Μου αρέσει που αξιοποίησες τα υφασματακια σου.
Για εφέτος κι εγώ αυτό το πρόγραμμα έχω, να ασχοληθώ με το πατσγουορκ.
Να είσαι καλά και φιλάκια πολλά

ΕΥΓΕΝΙΑ είπε...

Ευχαριστώ Ρενα μου! Θα χαρω ν' ανταλλαξουμε ιδεες, συμβουλες κι εμπειρίες σχετικα με το πατσγορκ!!

Ο κόσμος της Ράνιας είπε...

Πάρα πολύ όμορφο !!!!!
Γεια στα χέρια σου και καλή χρονιά !!!!

enellys είπε...

Καλημέρα!Χρόνια Πολλά και Καλή Χρονιά!!!Πανέμορφο το πάπλωμά σας,να είστε καλά να το χαρείτε!!!Καλή και πάντα δημιουργική συνέχεια!!!

drastiria είπε...

Τι όμορφο που είναι, Ευγενία μου! Γεια στα χεράκια σου! Γρήγορα μέσα στο σπίτι όμως για να μη κρυώσεις. Φιλιά πολλά!

Katrina είπε...

Τέλειο είναι μπράβο σου χρυσοχέρα!!! Καλή και ευλογημένη χρονιά με όμορφες δημιουργίες!!!!!

Maria είπε...

Λέγανε οι γιαγιάδες μας,δεν έχει σημασία πόσο χρόνο θα σου πάρει να ολοκληρώσεις ένα έργο,σημασία έχει το αποτέλεσμα...κι όντως Ευγενία μου,εσύ,το απογείωσες το συλλεκτικό{θα το χαρακτήριζα}πάπλωμα σου,είναι ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ και ΜΟΝΑΔΙΚΟ!!! Να είσαι καλά να το χαρείς και να το καμαρώνεις!!!
Καλή Φώτιση!!!
Χρόνια Πολλά!!!

nasia είπε...

Απίστευτο!!!! Και μόνο οι αριθμοί με ζάλισαν... Αν προσθέσω και τη λεπτοδουλειά δεν έχω λόγια. Το αποτέλεσμα νομίζω ότι είναι αντάξιο του χρόνου που αφιέρωσες και του κόπου σου.Καλή και δημιουργική χρονιά να έχεις και να το χαρείς!!!!