Τρίτη 16 Ιανουαρίου 2018

Granny square quilt block. Το τετράγωνο της γιαγιάς αλλιώς...

Δεν το κρύβω, στις αρχές της χρονιάς μπήκα στον πειρασμό να κάνω κι εγώ ένα μεγάλο πλάνο, να θέσω τους στόχους μου, να τους καταγράψω και να βλέπω την πορεία μου κάθε τόσο. Μετά πήρα μια βαθιά ανάσα, το ξανασκέφτηκα και είδα ότι δεν είχε και πολλή ουσία. Δεν έχω δα και τόσο πολύπλοκο πρόγραμμα για να χρειάζομαι τέτοια καταγραφή. Άλλωστε, τα βασικά όλοι μας τα θυμόμαστε πάνω κάτω... Είπα, λοιπόν, να κρατήσω μικρό καλάθι, να πορευτώ με ταπεινότητα και χωρίς μεγαλεπήβολους στόχους. Αφήστε, που τελικά ίσως η τόση καταγραφή κι ο τόσος προγραμματισμός να επιφέρει περισσότερο άγχος παρά ηρεμία.


Σκέφτηκα, λοιπόν γι' αρχή, να βάλω ένα στόχο βασικό αναφορικά με τις χειροτεχνίες μου. Ν' αξιοποιήσω επί της ουσίας τα ρετάλια μου και να κάνω κάτι όμορφο, ένα πάπλωμα γεμάτο από όλα εκείνα τ' αγαπημένα κομμάτια που αρνούμαι να τα πετάξω όχι από το σύνδρομο του να μην πάει τίποτε χαμένο αλλά επειδή πραγματικά είναι γεμάτα αναμνήσεις, αγάπη κι ομορφιά. 


Κάθε ύφασμα παραπέμπει σε μια χειροτεχνία, σ' ένα δωράκι που ετοίμασα για κάποιον, σε μια πρόβα για κάτι νέο που μπορεί και να ναυάγησε...


Κι επειδή τα scrappy quilts έχουν κι αυτά τη δυσκολία τους αν θέλεις να βγει κάτι αρμονικό σκέφτηκα να τιθασεύσω τον ενθουσιασμό μου και ν' ακολουθήσω μια πορεία. 


Έτσι, προέκυψαν αυτά τα δυο τετράγωνα, που προέκυψαν από μια άλλη, πρωταρχική ιδέα... Έφτιαξα δηλαδή αυτό το απλό τετράγωνο αποτελούμενο από 9 τετραγωνάκια, αλλά μετά κάτι μ' έτρωγε. 


Και θυμόμουν ότι στο pinterest υπήρχε αποθηκευμένη μια ιδέα που καιρό τώρα ήθελα να την υλοποιήσω. Και πάνω στην ατζέντα μου έκανα ένα γρήγορο σκαρίφημα για να δω πώς μπορούσα να επεκτείνω το βασικό τετράγωνο και να φτιάξω ένα granny square quilt block


Με Λ κατέγραψα όλα τα λευκά τετράγωνα που χρειαζόμουν και χθες τη νύχτα ξεπήδησαν απ' τη ραπτομηχανή μου αυτά τα τετράγωνα της γιαγιάς. Χωρίς νήμα και βελονάκι, μα εξίσου όμορφα. Κατά τ' άλλα τιθάσευσα τον παρορμητισμό μου...!


Τώρα λοιπόν, που κατέληξα σε σχέδιο έχω να κόψω πολλά αν μη τι άλλο λευκά τετράγωνα για να συνεχίσω να υλοποιώ το στόχο μου. 


Δεν υπάρχει χρονικό όριο, όπως πάει, αρκεί να δημιουργούνται όμορφα πράγματα!

Φιλάκια πολλά, 
Ευγενία  




3 σχόλια:

DIMI είπε...

Καλημερα Ευγενία μου!
Μα ποσο όμορφα και τα δυο σχέδια με patchwork!
Υπέροχα υφάσματα και σχέδια!
Σίγουρα θέλει πολυ υπομονή η τεχνική αυτη!
Περιμένω να το δω ολοκληρωμένο!
Καλο υπόλοιπο εβδομάδας!
Πολλα φιλιά!

LitsArt είπε...

αγαπημένα χρώματα!!!περιμένουμε να το δούμε ολοκληρώμενο!

nikol είπε...

Και τα δυο σου έγιναν πολύ όμορφα Ευγενία μου . Οπως λέει και η Dimi πιο πάνω ούτε και εγώ γνωρίζω την τεχνική αυτή !! Είδα και την τσάντα για ψώνια και πράγματι είναι ωραία !1 Για το σκοπό αυτό έχω και εγώ ράψει μερικές !! Πολλά φιλιά