Σάββατο 25 Μαρτίου 2017

Φτιάχνω συνεχόμενο ρέλι με εύκολο και γρήγορο τρόπο - tutorial

Γεια χαρά σε όλους και χρόνια πολλά! 

Χρόνια πολλά βέβαια και στο αδερφάκι μου που έχει την τιμητική του σήμερα! Τόσο καιρό ετοιμάζει υπέροχα πράγματα και νομίζω ότι σε λίγες μέρες θα μπορέσει να σας τα παρουσιάσει και να πάρετε κι εσείς έμπνευση και ιδέες για τις δικές σας κατασκευές! 

Εδώ και κάμποσο καιρό σας είχα τάξει μάθημα για το πώς να φτιάξετε συνεχόμενο ρέλι με απλό και γρήγορο τρόπο χωρίς να χρειάζεται να κόψετε πολλές λωρίδες υφάσματος που μετά θα τις ενώσετε μεταξύ τους. Με τον τρόπο που θα σας παρουσιάσω σας υπόσχομαι ότι θα κάνετε μόλις 2 κοψίματα και 2 ραφές! Δελεαστικό ε;; 

Χρειαζόμαστε: 
-1 τετράγωνο κομμάτι βαμβακερού υφάσματος  
-μαρκαδόρο που εξατμίζεται ή στυλό
-χάρακα, ροδέλα κοπής και ψαλίδι 
-ποδαράκι μηχανής 1/4 ίντσας 
-σίδερο

Όλα τα ραψίματα θα κάνουμε με 1/4 ίντσας περιθώριο.

Βήμα 1ο:
Παίρνουμε το ύφασμά μας και το κόβουμε σε τετράγωνο σχήμα (το δικό μου είναι 10''x10''). Έπειτα το κόβουμε κατά μήκος της διαγωνίου.   



Βήμα 2ο:
Τοποθετούμε τα 2 τρίγωνα όπως δείχνει η παρακάτω φωτογραφία 

και δεν ξεχνάμε να βάλουμε τα υφάσματα να εφάπτονται καλή με καλή. Άρα θα βλέπουμε την πίσω όψη του τριγώνου που βρίσκεται από πάνω. Τώρα προσέχουμε ώστε η άκρη της πλευράς του ενός τριγώνου να προεξέχει 1/4 ίντσας από άκρη της πλευράς του άλλου τριγώνου. 


Αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό σημείο για να μας πετύχει το ρέλι.  

Βήμα 3ο:
Στερεώνουμε με καρφίτσες την πλευρά που εφάπτονται τα δύο τρίγωνα και ράβουμε κατά μήκος της με περιθώριο 1/4''. 



Μετά ανοίγουμε τα περιθώρια δεξιά κι αριστερά από τη ραφή με το σίδερο χρησιμοποιώντας και ατμό για καλύτερο αποτέλεσμα. 




Όπως βλέπετε τώρα έχουμε ένα κάπως ανορθόδοξο σχήμα αλλά αυτό θα κάνει όλη τη δουλειά!  

Βήμα 4ο:
Τοποθετούμε το ύφασμα έτσι ώστε να βλέπουμε την ανάποδη όψη του. Αποφασίζουμε πόσο φαρδύ θέλουμε να είναι το ρέλι μας στην τελική του μορφή και πολλαπλασιάζουμε επί 4 για να βρούμε το φάρδος της αρχικής λωρίδας που θα κόψουμε. Αν πχ. θέλουμε ρέλι 1/4'' τότε η αρχική μας λωρίδα θα έχει φάρδος 1''. 



Μετά παίρνουμε το χάρακα και μαρκάρουμε παράλληλες ευθείες κατά μήκος της βάσης του σχήματός μας. Εγώ αποφάσισα ότι θέλω η λωρίδα μου να έχει πάχος 1,75'' οπότε και σχεδίασα τις ευθείες μου ώστε να απέχουν μεταξύ τους 1,75''. Μαρκάρουμε όσες περισσότερες μας παίρνει και αφαιρούμε το ύφασμα που τυχόν περισσεύει. Όπως βλέπετε στην προηγούμενη φωτογραφία εγώ κατάφερα να σχεδιάσω 3 λωρίδες στο πάχος που ήθελα κι αφαίρεσα το περίσσευμα. 

Βήμα 5ο:
Τώρα έχουμε φτάσει σχεδόν στο τέλος και θέλουμε να ράψουμε το σχήμα μας ώστε να μπορέσουμε να φτιάξουμε το συνεχόμενο ρέλι μας. Ουσιαστικά να φτιάξουμε ένα ανορθόδοξο κύλινδρο αφήνοντας την πρώτη και την τελευταία λωρίδα "ελεύθερες". Για δείτε τη φωτογραφία που ακολουθεί. 

Τώρα θα σχεδιάσουμε 2 βοηθητικές ευθείες κατά μήκος των 2 μικρών πλευρών του υφάσματός μας σε απόσταση 1/4''. 


Βήμα 6ο:
Τοποθετούμε τις 2 μικρές πλευρές του σχήματος με τρόπο ώστε να εφάπτονται. Για να σχηματίσουμε το ανορθόδοξο σχήμα που λέγαμε θα τοποθετήσουμε την πρώτη μας καρφίτσα όπως δείχνουν οι φωτογραφίες που ακολουθούν. 


εμπρός
πίσω
Δείτε πώς η καρφίτσα μου διαπερνά και τις 2 βοηθητικές ευθείες στο ίδιο σημείο. 

Βήμα 7ο:
Καρφιτσώνουμε και ράβουμε με περιθώριο 1/4'' κατά μήκος του τμήματος που εφάπτονται τα 2 υφάσματα. 


Μετά ανοίγουμε τα περιθώρια δεξιά κι αριστερά της ραφής με τη βοήθεια του σίδερου.



Βλέπετε πόσο ωραία έχουν συμπέσει οι ευθείες μας!! Σχεδόν τελειώσαμε...

Βήμα 8ο: 
Τώρα αρχίζει το διασκεδαστικό κομμάτι! Με το ψαλίδι μας αρχίσουμε να κόβουμε τη συνεχόμενη λωρίδα πατώντας πάνω στις γραμμές μας. 




Βήμα 9ο:
Με τη βοήθεια του σίδερου διπλώνουμε τη λωρίδα ώστε να δώσουμε την τελική μορφή στο ρέλι. Διπλώνουμε αρχικά κατά μήκος της λωρίδας και κάνουμε μια τσάκιση στη μέση. 


Μετά φέρνουμε τις κατά μήκος άκρες της λωρίδας προς την κεντρική τσάκιση. 


Ξαναδιπλώνουμε ώστε να "κλείσουμε" τα ξέφτια προς τα μέσα, πατάμε καλά με το σίδερο και το ρέλι μας είναι πλέον έτοιμο!!!

Όπως σας το έταξα, με 2 κοψίματα και 2 ραψίματα έχουμε μπόλικο, συνεχόμενο ρέλι. Κι εννοείται ότι όσο μεγαλύτερο το αρχικό τετράγωνο τόσο περισσότερο το ρέλι μας. Κι αν μου πείτε γιατί να μπείτε σε αυτό τον κόπο και να μη χρησιμοποιήσετε έτοιμο, ίσως επειδή δεν μπορείτε να βρείτε αυτό που ακριβώς θέλετε. Ίσως γιατί θέλετε να ταιριάξει απόλυτα με την κατασκευή σας, όπως θέλησα κι εγώ για τούτο δω.

Για το τέλος σας έχω μια έκπληξη, ένα εργαλείο που μου σχεδίασε ο Βασίλης και θέλω να το μοιραστώ μαζί σας. Όταν πρωτοέφτιαξα ρέλι το αρχικό τετράγωνο το έκοψα εντελώς κατ' εκτίμηση και είχα αρκετή χασούρα στο ύφασμα όταν σχεδίασα τις παράλληλες ευθείες. Είπα τον πόνο μου κι εγώ στο Βασίλη, του εξήγησα τί ακριβώς χρειαζόμουν κι εκείνος ανέλαβε δράση. Σχεδίασε κι έλυσε μια εξίσωση μ' επιτυχία, μου τη μετέφερε σε excel και πλέον μπορώ να υπολογίσω με ακρίβεια πόσο ύφασμα χρειάζομαι για το ρέλι που θέλω να σχεδιάσω. 


Θα προσπαθήσω να δω πώς μπορώ να βάλω αυτό το εργαλείο μόνιμα πάνω στο blog μας ώστε να μπορείτε κι εσείς να βάζετε τις παραμέτρους σας και να υπολογίζετε το δικό σας τετράγωνο υφάσματος.

Αυτά για σήμερα, ελπίζω να σας περιέγραψα με σαφήνεια όλα τα βήματα. 
Να περάσετε όμορφα!
Ευγενία   






11 σχόλια:

Nouli είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Nouli είπε...

Πολύ κατατοπιστικό το tutorial σου Ευγενία.
Συμφωνώ μαζί σου ότι είναι ο καλύτερος τρόπος για να φτιάξεις συνεχόμενο ρέλι χωρίς να χρειάζεται να ράβεις λωρίδες χωρίς τελειωμό.
Και φυσικά δεν υπάρχει καμία σχέση μεταξύ του έτοιμου ρελιού και αυτού που φτιάχνεις μόνη σου αφού ταιριάζει απόλυτα με το έργο σου, καθώς είναι φτιαγμένο από το ίδιο ύφασμα!

Rena είπε...

Θα μου χρειαστεί κάποια στιγμή,ευχαριστούμε!
Φιλάκια πολλά!!!

Maria είπε...

Σ'ευχαριστούμε πολύ για τ'όμορφο και χρήσιμο μάθημα, που μας έκανες με τις αναλυτικές οδηγίες! Προσωπικά δεν το γνώριζα,αν κατάλαβα καλά κατά κάποιον τρόπο κάνουμε και οικονομία υφάσματος, πέρα από το ράψιμο των λουρίδων,που είναι ποιο χρονοβόρο.
Σου εύχομαι μία όμορφη εβδομάδα!!! Φιλάκια!!!

Maria είπε...

Πολλές ευχές και Χρόνια Πολλά για την αδελφή σου!!!
Το ξέχασα να το γράψω προηγουμένως.

Γεωργία(keywoman.blogspot.gr) είπε...

Ωραιότατες οι οδηγίες αλλά γιατί εγώ θεωρώ ευκολότερο τον άλλο τρόπο...χαχα!!!Μάλλον δεν πάω καλά γιατρέ μου...Σε ευχαριστούμε anyway!

Δημιουργία είπε...

Τέλειες οι οδηγίες σου Ευγενία και πολύ κατατοπιστικές. Ευχαριστούμε!

nasia είπε...

Απίστευτο!!!!! Οι οδηγίες ήταν πολύ καλές αλλά "έμεινα" στην εξίσωση. Τελικά το έχεις ανάγει σε επιστήμη το Θέμα και μου αρέσει πολύ. Φιλιά!!!!!

Μαρία Έλενα είπε...

Όμορφη ανάρτηση
Φιλάκια ...

Σμαραγδάκι- Ρούλα είπε...

ΠΩ..πω... τοση φασαρια θελει το ρελι; οχ.. οπως θα καταλαβες Ευγενια μου.. βουνο μου φανηκε.. αλλα εχω την εντυπωση οτι αν το δοκιμασω μια φορα σιγουρα θα ειναι ευκολο.. σε ευχαριστουμε για τις οδηγιες εσυ το ανεδειξες σε επιστημη φιλη μου..!! να περνας ομορφα και να χαιρεσαι τον αδερφο σου χρονια του πολλα ..φιλακιααα!!!

Merry Mary Stories είπε...

Πολυ έξυπνη ιδεα αυτη θα το φτιαξω , χρειαζομουν ρελι ετσι μακρυ και δεν ηξερα να το πετυχω σωστα! χρονια πολλα κοριτσια!