Τρίτη 24 Δεκεμβρίου 2019

Οι γιορτές, οι ετοιμασίες κι ένα πάπλωμα σ' εκκρεμότητα...

Αυτή η ανάρτηση άργησε χαρακτηριστικά να ετοιμαστεί και να γραφτεί, αλλά ευτυχώς έστω κι ασθμαίνοντας δηλώνω παρούσα και πανέτοιμη για τις σπουδαίες γιορτές αυτών των εβδομάδων. Και πώς να μην έχω δουλειές με φούντες αφού κι ο Βασίλης κι εγώ γιορτάζουμε αυτές τις μέρες!


Ομολογώ πως αυτή η περίοδος είναι για μένα η τέλεια αφορμή για να δοκιμάζω νέες συνταγές και να πειραματίζομαι με γεύσεις και υλικά. Να, σαν αυτά τα υπέροχα σκανδιναβικά μπισκοτάκια αμυγδάλου και τα σοκολατένια τρουφάκια με πολύ απλά υλικά και λιγότερες θερμίδες από άλλες εκδοχές. 


Sharing is caring λένε οι αγγλόφωνοι φίλοι μας κι εγώ θα προσθέσω sharing is loving, γι' αυτό κι εδώ και πολλά χρόνια συνηθίζω να δωρίζω μικρές λιχουδιές στους φίλους μας που ετοιμάζω πάντα με πολλή αγάπη και φροντίδα. 


Ετσι και φέτος, διάφορες μπουκίτσες και λιχουδιές ετοιμάστηκαν κι εσωκλείστηκαν σε στρογγυλά, μεταλλικά κουτιά στο πνεύμα της εποχής. Ποιός δε θυμάται εκείνα τα υπέροχα κουτιά Παπαδοπούλου γεμάτα μπισκότα που μας δώριζαν οι γιαγιάδες μας και που στο τέλος κατέληγαν να φυλάσσουν τα ραπτικά του σπιτιού, κρυφούς, εφηβικούς θυσαυρούς κι άλλα πολλά;; Ετσι, κι εγώ θέλω να πιστεύω ότι αυτά τα κουτάκια θα ταξιδέψουν τους φίλους μου σε παιδικές στιγμές κι αναμνήσεις και θα νοιώσουν τη θαλπωρή της εποχής. 


Να και η συνταγή για τα σκανδιναβικά μπισκότα αμυγδάλου, τα οποία μυρίζουν υπέροχα και μοιάζουν γευστικά με τους κουραμπιέδες μας:

Υλικά για 40 τεμάχια:

200 γρ. λευκή ζάχαρη
200 γρ. αλεύρι κι επιπλέον για πασπάλισμα 
75 γρ. αλεσμένα αμύγδαλα
200 γρ, κρύο βούτυρο σε κυβάκια
1 αυγό ελαβρώς χτυπημένο

Εκτέλεση:

Αναμειγνύω τη ζάχαρη, το αλεύρι και τα αμύγδαλα σε μπωλ. Προσθέτω το βούτυρο και το δουλεύω με τ' ακροδάχτυλά μου μέχρι το μείγμα να μοιάζει με ψίχουλα. Προσθέτω και το αυγό και το αναμειγνύω με τ' άλλα συστατικά μέχρι να δημιουργηθεί μια οποιογενής ζύμη. Τυλίγω τη ζύμη σε διαφανή μεμβράνη και τη βάζω στο ψυγείο τουλάχιστόν για μία ώρα. 

Προθερμαίνω το φούρνο στους 200 βαθμούς. Τοποθετώ τη ζύμη σε καλά αλευρωμένη επιφάνεια και με τη βοήθεια πλάστη την ανοίγω σε φύλλο 3-4 χιλιοστών. Εμένα σ' αυτό το σημείο κόλλαγε πολύ η ζύμη οπότε της πρόσθεσα αλεύρι, τη ζύμωσα και την άνοιξα και πάλι με τον πλάστη. 

Κόβω μπισκότα με διάφορα κουπάτ και τα τοποθετώ σε ταψί με λαδόκολλα. Ξαναπλάθω τη ζύμη που απέμεινε και την ανοίγω σε φύλλο κόβοντας μπισκότα. Επαναλαμβάνω την διαδικασία μέχρι να τελειώσει το ζυμάρι.

Ψήνω τα μπισκότα για 5-10 λεπτά (ανάλογα με το πόσο δυνατά καίει ο κάθε φούρνος) μέχρι να χρυσίσουν τριγύρω. Τα μεταφέρω σε σχάρα για να κρυώσουν καλά. 

Φέτος έφτιαξα για πρώτη φορά και τρουφάκια για να μην μου πάει χαμένη λίγη κρέμα γάλακτος. Είναι μια πανεύκολη διαδικασία και μπορείτε να πειραματιστείτε με την επικάλυψη αν έχετε κέφι. 


Υλικά για 18-20 τρουφάκια σοκολάτας

200 γρ. σοκολάτα γάλακτος ή κουβερτούρα
100 μλ. πλήρης κρέμα γάλακτος
15 γρ. βούτυρο 
λίγες σταγόνες από εκχύλισμα βανίλιας (προαιρετικά)
για την επικάλυψη: κακάο, ψιλοκομμένοι ξηροί καρποί (πχ. αμύγδαλο, φουντούκι, καρύδι), τρούφα ή ό,τι άλλο σκεφτείτε!

Εκτέλεση:

Σπάω τη σοκολάτα σε μικρά κομμάτια και τα βάζω σε μεσαίο πυρίμαχο σκεύος. 

Σε κατσαρολάκι βάζω την κρέμα γάλακτος με το βούτυρο και τα σιγοβράζω. Μόλις αρχίσει ο βρασμός αποσύρω από τη φωτιά και ρίχνω το περιεχόμενο πάνω από τη σοκολάτα. 

Με μια σπάτουλα ανακατεύω καλά μέχρι να λιώσει η σοκολάτα πλήρως. Προσθέτω και το εκχύλισμα (προαιρετικό).

Βάζω το σοκολατένιο μείγμα στο ψυγείο και το αφήνω για δυο ώρες. Με τη βοήθεια ενός μικρού κουταλιού βγάζω ένα μπαλάκι σοκολάτας στο μέγεθος μπουκιάς και το πλάθω μεσα στις παλάμες μου ώστε να πάρει σφαιρικό σχήμα. Μπορεί η σοκολάτα να έχει σκληρύνει πολύ, αλλά η θερμοκρασία του σώματος βοηθάει στο πλάσιμο. 

Ρολάρω το μπαλάκι πάνω από την επικάλυψη που θέλω, ώστε να καλυφθεί πλήρως. Μετά το βάζω μέσα σε ατομική, χάρτινη θήκη για εύκολο σερβίρισμα.    

Σας εύχομαι καλές γιορτές και καλά Χριστούγεννα με αγάπη, υγεία κι αρμονία. Σας κερνάω και κουραμπιεδάκι για τη γιορτή μου! 


Φέτος τους έφτιαξα ολομόναχη και είμαι περήφανη, γιατί πέτυχαν! Δείτε και την πρόοδο του παπλώματός μου εδώ. 


Πολύ λίγο μου έμεινε ακόμα μέχρι να τ' ολοκληρώσω!

Φιλάκια πολλά, 
Ευγενία




     

8 σχόλια:

Rena είπε...

Καλημέρα Χρόνια πολλά!!!!
Τι πανέμορφα πράγματα έφτιαξες πάλι και μας έδωσες και συνταγές ευχαριστουμε τυχεροί όσοι γευτούν τις λιχουδιές σου!!
Καλά Χριστούγεννα!!!! Καλά να περάσετε!!

Ελένη Φλογερά είπε...

Χρόνια σου πολλά και Καλά Χριστούγεννα!

kerina poiimata είπε...

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Marie-Anne είπε...

Χρόνια σου πολλά κι ευτυχισμένα, Ευγενία μου!!! Τι ωραίες και οι δύο συνταγές σου!
Κι εγώ έφτιαχνα νωρίτερα μπισκοτάκια με τζίντζερ! Κουραμπιέδες έχω 2-3 χρόνια να φτιάξω...μιάς και προσπαθούμε να χάσουμε κάποια κιλάκια...χα χα χα!
Καλά Χριστούγεννα, με υγεία και αγάπη!
Φιλάκια πολλά!

Σμαραγδάκι- Ρούλα είπε...

Χρονια πολλα Ευγενια μου να είσαι πολυχρονη..πολύ ωραιες και οι δυο συνταγες σου τωρα στις γιορτες ειναι οτι πρεπει.. το παπλωμα σου (χαρας το κουραγιο σου!!!!!) απο οτι βλεπουμε θα γινει υπεροχο ..
Να περασεις ομορφα ολες τις γιορτινες μερες σου το 2020 να σου φερει οτι αγαποας..υγεια πρωτα..αισιοδοξια..πολλες δημιουργιες και αγαπη παντου ...🧡🧡🧡🧡🧡🧡

Χαρά Θεοδωρίτση είπε...

ΧΡΟΝΙΑ ΣΟΥ ΠΟΛΛΑ κοριτσάκι μου να χαίρεσαι και να χαρίζεις απο το πλεονασμα της καρδιάς σου.
Τη συνταγή για τα μπισκότα θα την φτιάξω,εμπιστεύομαι την πρότασή σου,αλλωστε οπως εσύ μ αρεσει πολύ η κουζίνα των Χριστουγεννών
Φιλάκια πολλά και γιορτινά

Ariadni St. είπε...

σε ευχαριστουμε πολύ για τις συνταγες Ευγενια μου!
Καλη χρονια με υγεια!

kerina poiimata είπε...

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ κι ευλογημένη!!!