Παρασκευή 5 Ιουλίου 2024

Εκτυπώνουμε, οργανώνουμε κι αποθηκεύουμε πατρόν ραπτικής

Γεια χαρά σε όλους και καλό μήνα!

Αν είστε από αυτούς που στο οικείο περιβάλλον τους υπάρχει μοδίστρα, τότε ξέρετε καλά ότι το περιοδικό Burda είναι η βίβλος της κάθε μοδίστρας, είναι το περιοδικό που έντυσε γενιές και γενιές. Είναι πρακτικά το περιοδικό που έκανε το ράψιμο και τη μόδα προσβάσιμα σε όλο τον κόσμο. Η αλήθεια είναι ότι η μαμά μου συνέλεγε το "Εκείνη" και το "Πρακτική" ενώ η θεία μου στοίβαζε τα Burda της κάθε σεζόν και φύλαγε ως κόρη οφθαλμού τα ένθετα πατρόν. 

Κι αν το Burda έφερε την επανάσταση πριν κάποιες δεκαετίες, σκεφτείτε τί δυνατότητες έχουμε σήμερα, που μπορούμε ν' αγοράσουμε και να εκτυπώσουμε το πατρόν της αρεσκείας μας στο σπίτι. Η αλήθεια είναι ότι δεν έχω φτιάξει ούτε ένα πατρόν από το δημοφιλές περιοδικό, αλλά το γεγονός ότι κυκλοφορεί στα ελληνικά είναι μεγάλο πλεονέκτημα. Ωστόσο, μιας κι εγώ έμαθα να ράβω μέσα από αγγλικά βιβλία, έχω πια εξοικειωθεί με την ορολογία και δε μου είναι δύσκολο ν' ακολουθήσω τις οδηγίες ενός αγγλόφωνου πατρόν. Και πιστέψτε με, από τη μικρή πείρα που διαθέτω, υπάρχουν υπέροχα πατρόν στο διαδίκτυο για όλα τα γούστα και μεγέθη.

Τί πρέπει όμως να ξέρουμε όταν έρθει η ώρα ν' αγοράσουμε ένα πατρόν διαδικτυακά; Το αρχείο που θα λάβουμε είναι σε pdf και όλοι πια οι σχεδιαστές δίνουν την επιλογή να εκτυπώσουμε το πατρόν είτε σε μορφή Α4 είτε Α0. 

Με την πρώτη επιλογή εκτυπώνουμε στο σπίτι μας όλα τα φύλλα σε Α4 (όχι μπρος πίσω, αλλά ένα ένα) και μετά τα κολλάμε με σελοτέιπ σύμφωνα με τις οδηγίες. Συνήθως υπάρχει ένα σημάδι (ένα τρίγωνο) που μας καθοδηγεί για να κολλήσουμε σωστά τα φύλλα ώστε να φτιάξουμε ένα ρόμβο. 

Κάτι πολύ σημαντικό είναι να προσέξουμε τις ρυθμίσεις προτού αρχίσει η εκτύπωση και να βάλουμε την παράμετρο της κλίμακας στο 100% ή σε ό,τι άλλη ρύθμιση λέει η οδηγία. Θα παρατηρήσετε ότι πάντα υπάρχει ένα τετράγωνο συνήθως της μίας ίντσας στην πρώτη σελίδα που εκτυπώνουμε και με αυτό μπορούμε να επαληθεύσουμε ότι έχουμε βάλει σωστά τις ρυθμίσεις. 

Αυτό που κάνω εγώ είναι αρχικά να εκτυπώσω την πρώτη σελίδα, να τσεκάρω τις διαστάσεις του τετραγώνου με μια μεζούρα κι αν όντως η κάθε πλευρά έχει το σωστό μήκος συνεχίζω με τα υπόλοιπα φύλλα, τα οποία κολλάω υπομονετικά ή στο πάτωμα ή στο τραπέζι της κουζίνας.

Με την επιλογή Α0 τα πράγματα είναι πολύ ξεκούραστα, αλλά ίσως κοστίζει περισσότερο. Το Α0 μέγεθος εκτυπώνεται σε plotter εκτυπωτή, οπότε αυτό σημαίνει ότι σώζουμε το αρχείο μας σε στικάκι και πάμε σε κέντρο φωτοτυπίας για εκτύπωση. Ανάλογα με το πατρόν, μπορεί να χρειαστεί να εκτυπώσουμε πάνω από δύο φύλλα πολύ μεγάλων διαστάσεων. Οι συμβουλές μου είναι να κάνετε μια έρευνα αγοράς και να εκτυπώνετε πάντα ασπρόμαυρο, γιατί η έγχρωμη εκτύπωση κοστίζει πραγματικά πολύ. Αν και σπάνιο, κάποιοι σχεδιαστές έχουν άλλο χρώμα γραμμής για κάθε μέγεθος. Πρακτικό μεν, αλλά ακριβό... Επίσης, να ζητάτε να σας διπλώνουν τα σχέδια για να μπορείτε να τα αποθηκεύετε εύκολα. 

Και σε αυτή την εκτύπωση υπάρχει το τετράγωνο για το τεστ, αλλά όσες φορές έχω εκτυπώσει Α0 δεν έχει γίνει ποτέ κάποιο λάθος. Κάποιες ιστοσελίδες όπως το Sew Over It έχουν και υπηρεσία αγοράς Α0 κι εκτύπωσης. Στο εκτυπώνουν και στο στέλνουν με ταχυδρομείο. Προσοχή, λοιπόν, να μην επιλέξτε κάτι τέτοιο, γιατί μάλλον θα σας κοστίσει ο κούκος αηδόνι να έρθει το πατρον από την άλλη άκρη της Ευρώπης!!!

Αφού εκτυπώσουμε το πατρόν και βρούμε ποιό μέγεθος χρειαζόμαστε μπορούμε απλώς να κόψουμε το πατρόν και με βάση αυτό να κόψουμε και το ύφασμά μας. Αυτή είναι η μέθοδος που παρουσιάζουν όλες οι bloggers, vloggers και τα συναφή. Εγώ δεν την προτιμώ καθόλου αυτή τη μέθοδο, γιατί αν θελήσω να ξαναράψω το ίδιο πατρόν σε άλλο μέγεθος θα πρέπει να το ξανατυπώσω, πράγμα ασύμφορο κι αντιοικολογικό. 


Αντιθέτως, ξεπατικώνω όλα τα κομμάτια του πατρόν που χρειάζομαι σε κόλλες ρυζόχαρτο που παίρνω απ' το χαρτοπωλείο και περνάω σχολαστικά όλες τις πληροφορίες προτού τα κόψω ένα ένα. Τέλος, τα βάζω πάνω στο ύφασμα και τα χρησιμοποιώ για οδηγό για να κόψω το ύφασμα στο κατάλληλο σχήμα.

Κι αφού τελειώσω και με αυτή τη διαδικασία, έρχεται η ώρα της αποθήκευσης. Αυτό που κάνω είναι να βάζω μέσα σ' ένα φάκελο Α3 το εκτυπωμένο πατρόν και τα κομμάτια που ξεπατίκωσα σε ρυζόχαρτο. 

Πάνω στο φάκελο γράφω τη σχεδιάστρια εταιρία, το όνομα του πατρόν και το μέγεθος που έκοψα στο ρυζόχαρτο. Έτσι, αν θέλω να ξαναράψω το ίδιο μέγεθος θα χρησιμοποιήσω τα κομμάτια του ρυζόχαρτου. Αν χρειαστώ νέο μέγεθος, θα χρησιμοποιήσω το εκτυπωμένο και θα περάσω τα νέα κομμάτια σε ρυζόχαρτο και μετά θα μπουν κι αυτά μέσα στο φάκελο. 

Αυτές τις μέρες που είχα χρόνο τακτοποίησα εννιά πατρόν και βρήκαν τη θέση τους στο ανάλογο συρτάρι. Όσα έχω αγοράσει, εκτυπώσει αλλά ακόμα δεν έχω ράψει τα αφήνω εκτός φακέλου για να μου υπενθυμίζουν ότι κάποια στιγμή πρέπει ν' ασχοληθώ και μαζί τους! 

Πώς σας φαίνεται το σύστημά μου; Δεν είναι και τίποτε το φανταστικό, αλλά είναι λειτουργικό. Άλλωστε, το χειρότερό μου είναι να ψάχνω από δω κι από κει και να μη βρίσκω αυτό που θέλω την ώρα που το θέλω. Και μεταξύ μας, δεν έχω και τόσα πολλά πατρόν ώστε να γίνεται χαμός! 

Κλείνοντας, σας είχα υποσχεθεί ότι θα σας έδειχνα ό, τι έραψα αυτό το διάστημα. Κι επειδή εν τέλει στη Λευκάδα τα πράγματα δεν πήγαν όπως θα ήθελα, παραμένουν ανολοκλήρωτα κάποια κομμάτια. Σκέφτηκα να ξεπεράσω την τελειομανία μου, να τα φωτογραφίσω ως έχουν και να σας τα δείξω ακόμη και ημιτελή...

Τα λέμε σύντομα,

Ευγενία  

Δεν υπάρχουν σχόλια: