Κυριακή 28 Μαΐου 2023

Confetti patchwork

Γεια χαρά σε όλους σας!

Αφού πέρασαν τέσσερις μήνες μέχρι να ξεπακετάρω τη ραπτομηχανή κι άλλοι δυο μέχρι ν' αποφασίσω να την βάλω μπρος, ήρθε τελικώς το πλήρωμα του χρόνου! Ας όψεται ο Μάης που μας τα έκανε κυριολεκτικά μούσκεμα και μας έκλεισε μέσα με τις αλλεπάλληλες βροχές του, κι έτσι η ραπτομηχανούλα μου υπήρξε γι' αλλη μια φορά η συντροφιά μου, όπως κάνει τα τελευταία έντεκα χρόνια. 

Υπήρξε η σωτηρία μου στη Χίο όταν την πρώτη χρονιά δούλευα σε φροντιστήριο ξένων γλωσσών μόνο δυο ώρες την εβδομάδα (!!!), υπήρξε η σύμμαχός μου σε όλες τις δημιουργικές περιπέτειες στις οποίες μπήκα προσπαθώντας να μάθω όσα περισσότερα μπορώ και για μια ακόμη φορά γίνεται το αποκούμπι μου και η παρέα για να καταπολεμήσω τη βαρεμάρα που μπορεί να προκύψει. 

Τόσο καιρό ήξερα ότι δεν έπαιρνα απόφαση να ράψω, γιατί το τελευταίο project που είχα αρχίσει στη Σάμο ήταν απαιτητικό και χρονοβόρο κι αυτός ο παράγοντας μου στερούσε το κέφι για ράψιμο. Όμως, πριν δυο βδομάδες αποφάσισα ότι έπρεπε να απενοχοποιηθώ και να μη σκέφτομαι ότι αφήνω κάτι ανολοκλήρωτο κι έτσι, κάνοντας μια βόλτα σ' αυτό το φάκελο του Pinterest έπεσα πάνω σε αυτή τη φωτογραφία. Confetti quilt λέγεται, αυτοσχεδιαστικό και φτιαγμένο με ρετάλια. Φαντάζομαι ότι παίρνει το όνομά του γιατί τα μικρά χρωματιστά κομματάκια υφάσματος μοιάζουν με κομφετί πεσμένα ακανόνιστα πάνω στο άσπρο φόντο του πάτσγορκ. 

Βέβαια, θα μου πείτε, πάλι με ρετάλια θα ασχολούμουν; Κι εκείνο που άφησα στη μέση με ρετάλια είχε να κάνει. Αυτό εδώ όμως έχει μεγάλη ελευθερία κινήσεων. Δε χρειάζεται μέτρημα, δε χρειάζεται ακρίβεια στα κοψίματα κι έτσι η σύνθεση και το ράψιμο γίνονται με γρήγορο τρόπο. Προτού αρχίσω μελέτησα αρκετά τις φωτογραφίες για να καταλάβω πώς έπρεπε να δράσω ώστε να πετύχω ένα παρόμοιο αποτέλεσμα. 

Κατάλαβα ότι κάθε χρωματιστό ύφασμα πρέπει να πλαισιώνεται από δυο λωρίδες ώστε πάντα ή σχεδόν πάντα να υπάρχει άσπρο ανάμεσα σε δυο χρωματιστά υφάσματα. Αυτό λοιπόν που έκανα ήταν να κόψω αρκετές άσπρες λωρίδες υφάσματος σε διάφορα πάχη, αλλά όχι κάτω από μια ίντσα (2,54 εκατοστά) και μετά έραψα σε κάθε χρωματιστό ύφασμα δυο λωρίδες σχηματίζοντας ορθή γωνία. Τα περιθώρια τα άνοιξα όλα στη μέση όπως σας δείχνω στη φωτογραφία.  

Αφού ετοίμασα κάμποσα, έκοψα τις περίσσιες για να τους δώσω παραλληλόγραμμο σχήμα και άρχισα να τα συνδυάζω μεταξύ τους και να ράβω μεγαλύτερα τετράγωνα ή παραλληλόγραμμα. 

Κάπως έτσι, φτιάχτηκε το πρώτο confetti τετράγωνο κι επειδή μου άρεσε συνέχισα τη διαδικασία. Σε δυο μέρες ράφτηκαν κάμποσα "τετράγωνα" κι ο μόνος κανόνας που ακολουθώ είναι να συμπεριλαμβάνω σε όλα και φωτεινά κι ευχάριστα χρώματα ώστε όταν θα ενωθούν μεταξύ για να δημιουργηθεί μια μεγάλη επιφάνεια να υπάρχει ένα αρμονικό αποτέλεσμα. 

Βλέπετε, ε; Ακόμα δεν έβαλα μπρος κι ονειρεύομαι παπλώματα! Αν σας ενδιαφέρει να δοκιμάσετε κι εσείς κάτι ανάλογο αλλά δε σας ταιριάζει ο τόσος αυτοσχεδιασμός, είδα εν τέλει ότι κυκλοφορεί και πατρόν που μπορείτε ν' αγοράσετε. 

Εγώ, όπως βλέπετε συνεχίζω ακάθεκτη φτιάχνοντας μικρά τετραγωνάκια...

Καλά να περνάτε και καλή βδομάδα!

Ευγενία   

4 σχόλια:

EVAGELIA VRETTOU είπε...

Πολύ ωραίο το αποτέλεσμα, Ευγενία! Μπράβο για ακόμη μια φορά!

Marie-Anne είπε...

Ααα, τί ωραίο που γίνεται!!!
Ε, λοιπόν, ο κανόνας, αυτό είναι που έλειπε από την δική μου προσπάθεια που ανέβασα χθες σε μιά ραπτο-ομάδα του FB.
Έραψα τέσσερα crazy blocks ενσωματώνοντας στο κέντρο του καθενός ένα κομματάκι από παλιό κέντημα. Δεν ακολούθησα όμως κάποιον κανόνα με αποτέλεσμα οι συνδυασμοί των χρωμάτων να μη με ικανοποιούν. Μού έδωσες την λύση, Ευγενία μου!!!! Σ'ευχαριστώ!!!!!
Με το καλό να συνεχίσεις και να μας το δείξεις τελειωμένο!
Φιλιά και καλό μήνα!!!!!

Σμαραγδάκι- Ρούλα είπε...

Από τον παλιο καιρό που έραβα μάζευα μικρά κουρελάκια τίποτε δεν πετούσα γιατί είχα στο μυαλό μου να τα κάνω κάτι...να μια ωραία ιδέα Ευγενία μου .το θέμα είναι ότι πια δεν μπορώ να το κάνω. Αφενός δεν με βοηθούν τα χέρια μου πια, αφετέρου, έχω πετάξει πολλά κουρελάκια 😢
Μπράβο συνέχισε και σίγουρα το αποτέλεσμα θα σε ανταμείψει... το ράψιμο είναι χρυσάφι!
Καλό μήνα σου ευχομαι Ευγενία μου. καλο σου ξημέρωμα φιλιααα!🤗

Ρένα Χριστοδούλου είπε...

Αυτά τα σχέδια μου αρέσουν, Ευγενία μου!
Χωρίς μέτρημα και με πολλά κουρελάκια!
Μπαίνει στα υπόψιν!
Μετά το καλοκαίρι, αν έρθει φυσικά !
Φιλάκια πολλά!