Σάββατο 5 Οκτωβρίου 2013

Πανεύκολη αλμυρή κολοκυθόπιτα με κολοκυθάκια και φέτα

Καλημέρα φίλοι μας!

Αν σας έχουν περισσέψει κολοκυθάκια στο ψυγείο και δεν ξέρετε τί να τα κάνετε φτιάξτε αυτή την πανεύκολη κολοκυθόπιτα. Λευκαδίτικη η συνταγή, καλοκαιρινή πιτούλα, κατά γενική ομολογία αλλά εμάς μας αρέσει πολύ και γι' αυτό την γευόμαστε και τώρα. 


Υλικά για στρογγυλό ταψί 28εκ. 
Για τη γέμιση:

4 μεγάλα κολοκυθάκια
300 γρ. φέτα
1 αυγό
2 κουτ. σούπας ρύζι
3 κουτ. σούπας λάδι 
αλάτι,  πιπέρι  
αλεύρι για το άνοιγμα των φύλλων

Για το άνοιγμα των φύλλων έκανα τη συνταγή που έχουμε εδώ χρησιμοποιώντας το 1/4 των ποσοτήτων. 

Εκτέλεση:

Τρίβουμε τα κολοκυθάκια και τα βάζουμε σε ένα σουρωτήρι. Τα πασπαλίζουμε με λίγο αλάτι για να τα βοηθήσουμε να χάσουν τα υγρά τους. Στο μεταξύ ετοιμάζουμε το ζυμάρι για τα φύλλα και το αφήνουμε για λίγο να ξεκουραστεί. 


Σε καθαρό πάγκο πασπαλίζουμε με αλεύρι. Χωρίζουμε το ζυμάρι σε 2 κομμάτια και προσπαθούμε να ανοίξουμε ένα στρογγυλό, μεγάλο φύλλο. Αν δεν έχουμε κατάλληλο πλάστη για φύλλα δεν πειράζει. Εγώ τα κατάφερα και με πλάστη ζαχαροπλαστικής. Λαδώνουμε το ταψί και στρώνουμε το φύλλο. Το λαδώνουμε ελαφρώς. Ανοίγουμε και το δεύτερο φύλλο με τον ίδιο τρόπο και στρώνουμε το φύλλο στο ταψί. 


Σε μπολ βάζουμε το τριμμένο κολοκύθι, αφού το στύψουμε αρκετά με τα χέρια για να αποβληθούν ακόμα περισσότερα υγρά, τη φέτα χοντροτρυμμένη, το αυγό, το ρύζι, το λάδι και μια πρέζα πιπέρι κι ανακατεύουμε ελαφρώς. Στρώνουμε τη γέμιση στο ταψί πάνω από τα φύλλα και την απλώνουμε. Τη σκεπάζουμε με το υπόλοιπο του δεύτερου φύλλου (όπως φαίνεται στη φωτό) και μετά φτιάχνουμε και τον κώθρο με το υπόλοιπο του πρώτου φύλλου. 


Λαδώνουμε ελαφρώς τα φύλλα και ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 200 βαθμούς Κελσίου για 45 λεπτά περίπου, ώσπου να ροδίσουν τα φύλλα και να απορροφηθούν τα υγρά. 


Και μια μικρή παρατήρηση: στη Λευκάδα συνηθίζουμε να την κάνουμε ανοιχτή πίτα, δηλ. χωρίς να γυρνάμε τα φύλλα προς τα μέσα, αλλά εμένα μου αρέσει πολύ κι έτσι. Δοκιμάστε τη επίσης και με έτοιμο φύλλο για πίτες, βάζοντας 2 φύλλα κάτω και μετά τη γέμιση. 

Καλό ΣΚ!   

18 σχόλια:

Κική Κωνσταντίνου είπε...

πω πω τελεια φαινεται και πειναω κιολας!

καλο σκ να εχετε! φιλακιααα

DIMI είπε...

Καλημέρα Ευγενία μου!!!Τέλεια η πιτούλα σου!!!!Πολύ ωραία συνταγή!!!Εχω δοκιμάσει στήν αγαπημένη μου Λευκάδα,καί τό κολοκυθοφάι!!!Τό έχω φτίαξει!!!!Τό ξέρης??Καλό Σ/Κ!!!Φιλάκια!!!

SPYRIDOULA είπε...

Πολύ ωραία πίτα!!! Φιλάκια πολλά και καλό Σαββατοκύριακο!!!

ΕΛΕΝΑ είπε...

Τέεεεελεια!!!!
Τσιμπάω μεγάλο κομμάτι!
Φιλιά, καλό Σαββατοκύριακο!!

Νίκη είπε...

Ευγενία μου λαχταριστή φαίνεται! Πολύ θα ήθελα ένα κομματάκι. Ο κήπος μας πλέον μας δίνει τα τελευταία κολοκυθάκια όποτε σε λίγο θα αρχίσουμε να χρησιμοποιούμε τις κολοκύθες για τις πιτούλες μας.
Δείτε λίγο το σημείο που λέει για το φύλο γιατί δεν ανοίγει κάποιος σύνδεσμος.
Φιλιά, καλή Κυριακή!

skepiloges είπε...

Νοστιμότατη φαίνεται!!! Όλο το καλοκαίρι τα κολοκυθάκια τα τιμήσαμε σε όλες τους τις εκδοχες, έτσι όμως δεν τα σκέφτηκα για να είμαι ειλικρινής. Θα την φτιάξω σίγουρα!!φιλιά!!!

Marina είπε...

Ωραία ιδέα για το κυριακάτικο τραπέζι! Και εχω όλα τα υλικα΄!!!! Μάλλον θα την φτιάξω αύριο....

Μαργαρίτα και Νίκη είπε...

Φαίνεται πεντανόστιμη!!!

Unknown είπε...

Την εχω κανει και εγω πολλες φορες κοριτσια! πεντανοστιμη!
Θα ηθελα να επικοινωνησω μαζι σας μεσω mail παρακαλω στειλτε μου μηνυμα!
pigiplk0@gmail.com

Μαρία Έλενα είπε...

Όμορφη συνταγή
Φιλάκια ...

Tante Kiki είπε...

Μου αρέσειιιιιι!!!!!!!!!! Ένα κομμάτι παρακαλώ!!!

Rena Christodoulou είπε...

ΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩ!!!!!!!
ΜΕΧΡΙ ΕΔΩ ΜΥΡΙΣΕ ΒΡΕ ΚΟΡΙΤΣΙΑ!!!!!!
ΝΑ ΕΙΧΑ ΕΝΑ ΚΟΜΜΑΤΑΚΙ ΤΩΡΑ!!!!!
ΠΗΓΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΣΑΣ ΑΝΑΡΤΗΣΗ!!!!!!
ΤΙ ΩΡΑΙΑ ΨΑΡΑΚΙΑ!!!!!
ΔΩΣΕ ΜΑΣ ΚΑΙ ΜΙΑ ΣΥΝΤΑΓΗ ΓΙΑ ΨΑΡΟΣΟΥΠΑ!!!!!
ΜΑ ΤΙ ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΕΙΣΤΕ ΕΣΕΙΣ!!!!
ΦΙΛΑΚΙΑ!!

vasolefk είπε...

poli moy aresh h pitasas ua thn dwkimaso na thn ftiajw elpizw na moy ginh tosw omwrfh oso kai h dikiasas filia............

ΤΟ ΠΛΕΧΤΟ ΜΠΙΣΚΟΤΟ είπε...

η κολοκυθοπιτα ειναι απ'τα αγαπημενα φαγητα, μεζεδακια, οπως θες πες το!θα την δοκιμασω την συνταγη και θα σου πω εντυπωσεις!καλη εβδομαδα!

Kitchen Stories είπε...

Ωραία κολοκυθόπιτα και απίστευτα πρακτική η ιδέα των δυο φύλλων από κάτω!

Z.

Unknown είπε...

αμαν αμαν, πρωνιάτικα!!! τι πιτούλα είναι αυτή? πάω να φτιάξω κάτι και να το βαφτίσω κολοκυθόπιτα γιατί το στομάχι μου άρχισε τη μουσικούλα!!

Γεωργία(keywoman.blogspot.gr) είπε...

Τέλειες οι οδηγίες σου!!!!Σε ευχαριστούμε!

Gina-Teta είπε...

Μμμμ! Νοστιμιές!!!!!!!!!!