Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2019

Αποσπώμενος ιμάντας τσάντας με ρυθμιζόμενο μήκος: tutorial

Γεια χαρά και πάλι!

Πόσες φορές δεν έχει χρειαστεί να φτιάξετε μόνοι έναν ιμάντα για τσάντα, επειδή δεν βρίσκετε κάτι κατάλληλο στην αγορά ή επειδή θέλετε να είναι ασορτί με το βασικό ύφασμα που έχετε επιλέξει για την κατασκευή σας; 


Έτσι, κι εγώ την πρώτη φορά που θέλησα να φτιάξω ένα πιο εξεζητημένο λουρί πήρα μια πρόχειρη τσάντα για υπολογιστή που είχαμε και άρχισα να εξετάζω πώς στο καλό θα μπορούσα να ράψω κάτι ανάλογο. 

Βασικό για ένα λουρί που αποσπάται και που έχει ρυθμιζόμενο μήκος είναι να έχουμε δύο γατζάκια κι έναν αυξομειωτή μήκους (σαν αυτό που έχουν τα γιλέκα στην κορδέλα στην πλάτη). 


Αυτά κυκλοφορούν στο εμπόριο είτε μεταλλικά είτε πλαστικά, ενώ οι διαστάσεις τους διαφέρουν ανάλογα με το πάχος του ιμάντα που έχουμε. Εγώ για την συγκεκριμένη κατασκευή χρησιμοποίησα στοιχεία για ιμάντα μιας ίντσας (2,5 εκ. περίπου). 

Εφόσον έχουμε φτιάξει τον ιμάντα (σε περίπτωση που δεν χρησιμοποιούμε έτοιμο) περνάμε στην μια άκρη του το ένα γατζάκι όπως δείχνει η εικόνα...


...και ράβουμε κοντά στην άκρη του ιμάντα για να δημιουργήσουμε μια θηλιά. Καλό είναι να ράψουμε κι ένα δεύτερο γαζί προς τη μεριά του γάντζου (δείτε την φωτό που ακολουθεί) για να είναι γερή η θηλιά μας. 


Τελειώσαμε με την μία άκρη του ιμάντα. 

Τώρα θα περάσουμε τον αυξομειωτή στον ιμάντα μας και θα τον βάλουμε περίπου στην μέση για να έχουμε ελευθερία κινήσεων. Μετά θα περάσουμε και το δεύτερο γατζάκι, όπως δείχνει και η φωτογραφία. 


Τώρα ο σκοπός μας είναι να δημιουργήσουμε το κολπάκι με το οποίο θα κάνουμε το λουρί μας να κονταίνει ή να μακραίνει ανάλογα με τις ανάγκες μας. Αρχικά χαλαρώνουμε το λουρί στο σημείο που είναι ο αυξομειωτής, όπως φαίνεται στην εικόνα. 


Μετά καθοδηγούμε την άκρη του ιμάντα (αυτή χωρίς τον ραμμένο γάντζο) προς τον αυξομειωτή (βλέπε εικόνα)...


...και περνάμε την άκρη ανάμεσα από το μεσαίο στήριγμα (δεν ξέρω πώς αλλιώς να σας το πω!!) του αυξομειωτή. 


Κατεβάζουμε αρκετά κάτω την άκρη και μετά ρυθμίζουμε λίγο τον ιμάντα για να στρώσει καλά (δείτε τη φωτό που ακολουθεί).


Ουσιαστικά φτιάξαμε μια μεγάλη θηλιά μέσα στην οποία βρίσκεται το δεύτερο γατζάκι μας.


Τώρα θα "κλείσουμε" κι αυτή τη θηλιά ράβοντας την άκρη του ιμάντα όπως δείχνει η φωτό που ακολουθεί. 


Καλό είναι και πάλι να κάνουμε δυο γαζιά για να είναι πιο ανθεκτική η θηλιά. 

Αυτό ήταν! Έτοιμος ο φαινομενικά περίπλοκος ιμάντας. Όπως παρατηρείτε και στη φωτογραφία που ακολουθεί το πρώτο γατζάκι που χρησιμοποιήσαμε είναι σταθερό σε μια θέση ενώ το δεύτερο κινείται ελεύθερο μέσα στη μεγάλη θηλιά που δημιουργήσαμε για να μπορεί να αυξομειώνεται το μήκος του ιμάντα σύμφωνα με τις απαιτήσεις μας. 


Ελπίζω οι οδηγίες μου να είναι κατανοητές και οι φωτογραφίες μου να κάνουν πιο σαφή την όλη διαδικασία. Όπως είδατε το μόνο που χρειαζόμαστε είναι να έχουμε πρόχειρα τα μεταλλικά στοιχεία. Βέβαια, δεν σας κρύβω ότι κάθε φορά που πρέπει να ράψω κάτι ανάλογο βρίσκω μια παλιότερη τσάντα και βλέπω το λουρί της για να φρεσκάρω στο μυαλό μου τη διαδικασία!! 


Η τσαντούλα μου, λοιπόν, ολοκληρώθηκε με τη δημιουργία του ιμάντα και νομίζω ότι πολύ σύντομα θα σας την παρουσιάσω! 

Να περνάτε πάντα καλά, 
Ευγενία 

         

5 σχόλια:

Ρένα Χριστοδούλου είπε...

Πολύ ωραίες οι οδηγίες σου και οι φωτογραφίες σου, Ευγενία μου.
Απαραίτητος τέτοιος ιμάντας για όλες τις τσάντες.
Και η αγοριστικη τσαντούλα μου άρεσε πάρα πολύ.
Γεια στα χέρια σου.
Να είσαι καλά και φιλάκια πολλά

Ariadni St. είπε...

Καλημερα και καλη εβδομαδα!!!!!
Πολύ χρησιμο!

Νίκη είπε...

Τι φτιάχνουν τα χρυσα σου χέρια, τι φτιάχνουν!!
Καλό σαββατοκύριακο Ευγενία μου! Φιλιά!!

Maria είπε...

Πολύ κατανοητά τα βήματα μαζί με τις υπέροχες φωτογραφίες!!!
Να είσαι καλά Ευγενία μου!!!
Καλή συνέχεια!!!

Χαρά Θεοδωρίτση είπε...

Θυμάμαι οταν αρχισες δειλά δειλά τις πρωτες προσπάθειες ραπτικής Ευγενία και τωρα έχεις ανέβει τόσα επίπεδα που μου προκαλούν θαυμασμό! Δυστυχώς και νάθελα να φτιάξω κατι οι ραπτομηχανές μου ειναι παροπλισμένες λόγω προβλημάτων και η αλήθεια ειναι οτι ειδικά τωρα γοα τα χριστουγεννα μου λείπουν πολύ.Φιλάκια πολλά κοριτσάκι