Πέμπτη 22 Νοεμβρίου 2018

Δώδεκα συν ένα βιβλία. Μια χρονιά γεμάτη διάβασμα.

Γεια και χαρά σε όλους!

Πέρυσι τέτοια εποχή είχα μια αναλαμπή να δημιουργήσω μια στήλη για ένα χρόνο αφιερωμένη στα λογοτεχνικά βιβλία και κάπως έτσι και χωρίς πολλή σκέψη, τον περασμένο Οκτώβρη φιγουράρησε για πρώτη φορά το βιβλίο του μήνα παρουσιάζοντας τον "Αφηγητή του πρωινού τρένου" του Ζαν-Πολ Ντιντιελοράν με μια περίληψη της ιστορίας κι ένα μικρό, προσωπικό σχόλιο. 


Η στήλη αυτή προέκυψε πραγματικά αυθόρμητα μιας και το προηγούμενο διάστημα είχα διαβάσει πολλά λογοτεχνικά βιβλία κι επίσης θέλησα να βάλω μια πρόκληση στον εαυτό μου. Ήθελα πραγματικά να δω αν θα κατάφερνα να μείνω πιστή σ' αυτή τη μηνιαία "υποχρέωση" για ένα ολάκερο χρόνο. 


Με μεγάλη χαρά ομολογώ ότι τα κατάφερα με τη βοήθεια του Βασίλη, ο οποίος ανέλαβε να παρουσιάσει τη δική του βιβλιοπρόταση όταν εγώ δεν είχα κάτι σπουδαίο να προτείνω ή όταν η δουλειά δε μου άφηνε περιθώριο για τίποτε άλλο. 

Έτσι, όλο αυτό το διάστημα παρέλασαν από το μπλογκ μας δώδεκα συν ένα βιβλία, βιβλία κλασσικά κι αγαπημένα αλλά και μοντέρνα. Βιβλία λογοτεχνικά αλλά και πιο επιστημονικά. Βιβλία βραβευμένα αλλά κι ανερχόμενα, ευπώλητα ή πιο άγνωστα. 

Μετά τον Αφηγητή του πρωινού τρένου σειρά είχε ο "Εραστής της Λαίδης Τσάτερλι" του Ντ. Χ. Λώρενς και η "Εποχή των κερασιών" του Νικολά Μπαρρό. Υποδεχτήκαμε τη νέα χρονιά με το "Θαμμένο γίγαντα" του νομπελίστα Καζούο Ισιγκούρο και κλείσαμε το χειμώνα με το "Εγκώμιο της απραξίας" του Φρανσουά Ζυλλιέν.


Η Άνοιξη ήταν αφιερωμένη στη βρετανική λογοτεχνία ξεκινώντας με την αγαπημένη "Έμμα" της Τζέιν Ωστιν. Τη σειρά πήρε το βικτωριανό έργο "North and South" της Elizabeth Gaskell ενώ η εποχή έκλεισε με "Ένα δωμάτιο με θέα" του E. M. Forster. 


Το καλοκαίρι το ανέλαβε ο Βασίλης με ιδιαίτερες κι εξεζητημένες προτάσεις όπως: "Μεταφυσική της ζωής και του έρωτα" του Α. Σοπενχάουερ, "Η ζωή σήμερα, άλλοτε, αλλού και στο μέλλον" του Γιάννη Μανέτα και "Περί φωτίσεως" του Ζοζέ Σαραμάγκου. 


Η χρονιά γεμάτη βιβλία ολοκληρώθηκε με τη "Χαμένη αναγνώστρια" του Φάμπιο Στάσι και τη "Μενεξεδένια πολιτεία" του Άγγελου Τερζάκη κι έτσι δώδεκα συν ένα βιβλία έγιναν κομμάτι αυτού του μπλογκ. 

Ελπίζω να σας φάνηκε ενδιαφέρουσα αυτή η πρωτοβουλία, και να σας δώσαμε κίνητρο και ιδέες για μελλoντικό διάβασμα!

Σας χαιρετώ, 
Ευγενία       

4 σχόλια:

idaaidasewing.wordpress.com είπε...

Ευγενία μου, αν και φέτος δεν διάβασα συχνά μπλόγκ και πολλά από τα ποστ αυτά με θέμα τη λογοτεχνία τα έχασα, η ιδέα σου να γράψετε σχετικά με τα βιβλία που διαβάσατε κατά τη διάρκεια της χρονιάς μου αρέσει πολύ, ανακάλυψα άγνωστους για εμένα συγγραφείς όπως ο Ισιγκούρο και τον Στάσι! Φιλιά, Αϊντα!

DIMI είπε...

Καλημέρα Ευγενία μου!
Μου αρέσει πολυ η νέα στήλη σου,και μου αρέσει να βλεπω τις παρουσιάσεις με τα βιβλία που μας προτείνεις!
Ήδη ψάχνω να βρω το Μενεξεδενια πολιτεία, να το διαβάσει η μεγάλη μου εγγονή!! Καλη συνέχεια!!Φιλάκια!!

drastiria είπε...

Πρόσφατα "ξαναεπιασα" τα μπλογκ. Μου αρέσει το θέμα σου. Συνέχισε το!

Μαρία Έλενα είπε...

Μου αρέσει το διάβασμα.
Φιλάκια ...