Τετάρτη 31 Οκτωβρίου 2018

Το βιβλίο του μήνα Οκτώβρη: "Η μενεξεδένια πολιτεία", Βιβλιοπωλείον της "Εστίας"

Πώς ονειρεύεστε τη Μενεξεδένια πολιτεία, πού να βρίσκεται άραγε και τί άρωμα να έχει; Τί να υπόσχεται και τις προσμονές να δημιουργεί;


Το βιβλίο του Άγγελου Τερζάκη γραμμένο το 1937 το βρήκα χωμένο σ' ένα μικρό ραφάκι ενός μεγάλου βιβλιοπωλείου, συνωστισμένο μ' όλα εκείνα τα μεγάλα βιβλία της κλασσικής ελληνικής λογοτεχνίας. Από την πρώτη στιγμή μου γεννήθηκαν ερωτήματα γι' αυτή την πόλη καθώς και η περιέργεια να την ανακαλύψω, να ξεφυλλίσω το βιβλίο και να βουτήξω σε μια ιστορία παντελώς άγνωστη σε μένα. 


Για όσους δε γνωρίζουν τη Μενεξεδένια πολιτεία πρόκειται φυσικά για την Αθήνα, την Αθήνα των τελών του 19ου αιώνα και των αρχών του 20ου. Ποτέ δε θα μπορούσα να φανταστώ την πρωτεύουσά μας με μενεξεδένιες πινελιές, γι' αυτό και σκέφτηκα κατευθείαν ότι δεν θα υπήρχε πιο όμορφος κι άμεσος τρόπος να "περπατήσω" κι εγώ μέσα στα στενά της, να γνωρίσω μια εποχή τόσο μακρινή και ν' αφεθώ στα χέρια του συγγραφέα για να μου κάνει την καλύτερη ξενάγηση. 


Κι αν η ιστορία φαίνεται απλή και ίσως θυμίζει έντονα τις ταινίες εποχής του ελληνικού κινηματογράφου, κρύβει τόσες μεγάλες αλήθειες σχετικά μ' εκείνη τη μεταβατική περίοδο, τότε που Αθήνα από χωριό μεταμορφώνεται σε πολιτεία που αρχίζει να κατατρώει και να φθείρει τους ανθρώπους της καθώς βιώνουν υπαρξιακές συγκρούσεις κι αγωνίες. 


Δύο κόσμοι έρχονται σε σύγκρουση, η τιμιότητα κι ο τυχοδιωκτισμός έχουν παράλληλες πορείες ενώ η θέση της γυναίκας ως συνήθως ετεροκαθορίζεται μέσα σε μια ανδροκρατούμενη κοινωνία όσο κι αν εκείνη προσπαθεί να πάρει τη μοίρα στα χέρια της. Οι βασικοί χαρακτήρες, χαρακτήρες τόσο ζωντανοί και στην Ελλάδα του σήμερα,  έχουν σκιαγραφηθεί τόσο δεξιοτεχνικά από το συγγραφέα, που νομίζεις ότι είναι ζωντανοί και τους παρακολουθείς από μια κρυφή γωνιά. 

Το μυθιστόρημα κυκλοφορεί από το "Βιβλιοπωλείον της Εστίας".

Ευγενία 

11 σχόλια:

DIMI είπε...

Καλημέρα Ευγενία μου!
Πολυ όμορφη η παρουσίαση και αυτού του βιβλίου!
Είχε γυριστεί παλιά,το 1975 ,σήριαλ,στην κρατική τηλεόραση.
Μου το θύμισε ο τίτλος ,το ειχα δει με υπέροχους ηθοποιούς όπως,ο Νίκος Γαλανός,η Κατερίνα Βασιλάκου κλπ.
Ήταν ασπρόμαυρη η σειρά τοτε. Καλο και ευλογημένο μηνα! Φιλάκια!

ΕΥΓΕΝΙΑ είπε...

Καλημέρα Δήμητρα και καλό μήνα!! Τί ενδιαφέρουσα πληροφορία που μου έδωσες. Θ' αναζητήσω τη σειρά κι ελπίζω να βρω κάτι!

Maria είπε...

Αν και δεν το έχω διαβάσει φαίνεται αρκετά ενδιαφέρον!!!
Σου εύχομαι να περάσεις έναν όμορφο,δημιουργικό κι ευλογημένο μήνα!!!
Φιλάκια!!!

Ρένα Χριστοδούλου είπε...

Καλημέρα και καλό μήνα Ευγενία μου .
Ενδιαφέρουσα πρόταση.
Δεν το έχω διαβάσει .
Να είσαι καλά και φιλάκια πολλά

Μarion, είπε...

Τι ωραίο!!
Νομίζω κι εγώ πως εχει γίνει πολυυυ παλιότερα σήριαλ.
Αυτά τα βιβλία είναι εξαιρετικά.
Μπράβο για την παρουσιαση

Μαρία Έλενα είπε...

Όμορφη πρόταση
Φιλάκια ...

Μαρία Έλενα είπε...

Ομορφη πρόταση
Φιλάκια ...

nikol είπε...

Καλό μήνα Ευγενία μου !! Το έχω διαβάσει το βιβλίο και πραγματικά μου άρεσε , αν και θα ήθελα να το ξαναδιαβάσω γιατί δεν το θυμάμαι καλά!! Πολλά φιλιά

Natassas blog tips είπε...

Πάντα μου αρέσει να διαβάζω για καινούργια βιβλία

vasolefk είπε...

ευτυχισμενοι αυτοι που μπορουν και διαβαζουν καλος σε βρηκα μετα απο πολυ καιρο

Mia είπε...

Φαίνεται πολύ ενδιαφέρον. Καλό μήνα, Ευγενία μου.