Σάββατο 24 Φεβρουαρίου 2018

Granny square patchwork block tutorial

Μπορεί η ραπτομηχανή μου το τελευταίο διάστημα να έχει σιγήσει χαρακτηριστικά λόγω υπερβολικού φόρτου εργασίας, είχα ωστόσο προλάβει να τραβήξω κάποιες φωτογραφίες για τη σημερινή μου ανάρτηση. Αν έχετε λοιπόν, όρεξη να πειραματιστείτε με ένα νέο τετράγωνο πάτσγορκ δώστε βάση στις παρακάτω οδηγίες. Σας υπενθυμίζω ότι αυτά τα τετράγωνα προέκυψαν μετασχηματίζοντας κάποια άλλα που είχα φτιάξει (δείτε εδώ) και που εν τέλει δεν με ενθουσίαζαν. Τελικώς η επιλογή να τα μετατρέψω σε granny squares ήταν ιδανική!

Υλικά
9 εμπριμέ τετράγωνα για τον πυρήνα του τετραγώνου (τα δικά μου είναι 3 ιντσών)
12 λευκά τετράγωνα 3 ιντσών
4 κίτρινα τετράγωνα 3 ιντσών
Υπενθυμίζω όλα τα περιθώρια ραψίματος είναι 1/4 ίντσας.

Σύνθεση:

1. Συνθέτουμε το βασικό τετράγωνο με τα 9 τετράγωνα τοποθετώντας τα τετράγωνα σε 3 γραμμές των 3 τετραγώνων. Μπορείτε για την οικονομία του χρόνου να χρησιμοποιήσετε το tutorial που σας έδειξα εδώ




2. Χρησιμοποιώντας τα 4 κίτρινα και 8 λευκά τετράγωνα ράβω 4 σετ με την εξής σειρά: λευκό-κίτρινο-λευκό (όπως βλέπετε και στις παραπάνω φωτογραφίες) και σιδερώνω από την ανάποδη ανοίγοντας τα περιθώρια δεξιά κι αριστερά. 

3. Για κάθε ένα από τα σετ με τα κίτρινα και λευκά τετράγωνα ακολουθώ την παρακάτω διαδικασία: παίρνω ένα λευκό τετράγωνο (από τα 4 άραφτα που μας έχουν περισσέψει) και το τοποθετώ ακριβώς πάνω από το κίτρινο τετράγωνο (καλή με καλή να εφάπτονται) κεντράροντάς το.  
   
προσοχή, εδώ τα υφάσματα δεν είναι καλή με καλή μόνο και μόνο
για να σας δείξω πώς πρέπει να κεντράρετε τα 2 τετράγωνα
Έπειτα ράβουμε κατά μήκος του λευκού τετραγώνου όπως σας δείχνω και στις φωτογραφίες που ακολουθούν. 



Επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία και για τα άλλα τρία σετ κι έπειτα σιδερώνουμε ανοίγοντας το λευκό τετράγωνο προς τα έξω. 


4. Για να τελειώσουμε την όλη διαδικασία μας απομένει να δώσουμε αυτή τη μορφή στο τελικό μας τετράγωνο. Θα προεκτείνουμε ουσιαστικά το βασικό εμπριμέ τετράγωνο προς τα έξω προσθέτοντας τα σετάκια λευκών και κίτρινων τετραγώνων.  



5. Τοποθετούμε την πρώτη "επέκταση" κατά μήκος της μιας πλευράς του εμπριμέ τετραγώνου (καλή με καλή να εφάπτονται). Κεντράρουμε τα περιθώρια ώστε να έχουμε ένα αρμονικό αποτέλεσμα και ράβουμε κατά μήκος της πλευράς.  Μετά σιδερώνουμε ανοίγοντας προς τα έξω την "επέκταση".  



6. Συνεχίζουμε το ράψιμο και με τα άλλα 3 σετ προσέχοντας να τοποθετήσουμε σωστά τις "επεκτάσεις". Δείτε τις δυο φωτογραφίες που ακολουθούν. Στην πρώτη έχω τοποθετήσει σωστά τα υφάσματα ώστε το κίτρινο να πέφτει πάνω στο ροζ καρώ ύφασμα. Στη δεύτερη φωτογραφία τα έχω τοποθετήσει λάθος, αφού το κίτρινο τετράγωνο δεν είναι σωστά κεντραρισμένο και περισσεύει ένα εμπριμέ από τα δεξιά.



Συνεχίζουμε το ράψιμό μας κι αρχίζει πλέον να σχηματίζεται το τετράγωνο της γιαγιάς. 




7. Με το τέλος του ραψίματος θα έχουμε πλέον αυτό το τετράγωνο.


Το μόνο που μας απομένει είναι να τετραγωνίσουμε το block μας. Παίρνουμε το χάρακα και τον τοποθετούμε με τρόπο ώστε ν' αφαιρέσουμε τις περιττές γωνίες. Συνήθως αφήνουμε 1/4 ίντσας περιθώριο περιμετρικά του τετραγώνου αλλά εγώ επέλεξα 3/8 ίντσας (αφού έκανα και σχετική έρευνα) για να μπορέσω να κρύψω ενδεχόμενα λαθάκια όταν θα ραφτούν μεταξύ τους τα τετράγωνα. Αν νοιώθετε μεγάλη ασφάλεια και σιγουριά διαλέξτε την πρώτη επιλογή.   

το βελάκι δείχνει πώς έχω τοποθετήσει το χάρακα σε σχέση
με τη μύτη του κίτρινου τετραγώνου. Από αυτό το σημείο θα μετρήσω
3/8 ίντσας. 
προσέχω ώστε όλες οι μύτες των τετραγώνων να
απέχουν 3/8 ίντσας για να κόψω σωστά. 


Έτοιμο το τετράγωνο! Δεν είναι και πολύ δύσκολο, ειδικά αν φτιάξεις ένα δύο μετά παίρνεις τον αέρα και η διαδικασία γίνεται μηχανικά. Εγώ κατάφερα κι έφτιαξα γύρω στα 16 τετράγωνα για μια ιδέα που έχω εδώ και καιρό στο μυαλό μου κι ελπίζω να βρω χρόνο για να συνεχίσω... 



Σας χαιρετώ και σας εύχομαι καλό Σαββατοκύριακο. 
Ευγενία 

7 σχόλια:

DIMI είπε...

Καλησπέρα Ευγενία μου!
Πολυ όμορφο ειναι και πολυ ωραία τα χρώματα και τα υφάσματα όπως τα συνδύασες!
Αν και μου φαίνεται πολυ δύσκολο θα ήθελα να ασχοληθώ και να μάθω!
Άλλωστε η μηχανή υπάρχει και κάθεται!Χα χααα!!
Χρονια πολλα και πολύχρονη σου εύχομαι!
Ο φακός φοβερός!!!Πολλα κλικ και Καλες λήψεις!!!
Καλη Κυριακή!!Πολλα φιλακια!!!

Rena είπε...

Τέλειο και με ωραία χρώματα εγω ποτε δεν θα μαθω μου φαίνεται...
Καλή Κυριακή!!!
Φιλάκια πολλά!!!

Δημιουργία είπε...

Είναι υπέροχα όλα αυτά που φτιάχνεις Ευγενία μου αλλά μου φαίνεται πολύ δύσκολο για να το επιχειρήσω!

Μαρία Έλενα είπε...

Πολύ όμορφα
Καλή Σαρακοστή
Φιλάκια ...

Maria είπε...

Όμορφα και χαρούμενα χρώματα επέλεξες για το έργο σου Ευγενία μου!!!
Ευχαριστούμε πολύ για τις οδηγίες που τις μοιράστηκες μαζί μας,αναμένουμε να το δούμε και ολοκλήρωμενο!!!
Καλή συνεχεία!!!
Φιλάκια!!!

Marie-Anne είπε...

Τι ωραία που μας τα δείχνεις και τα εξηγείς Ευγενία μου!!
Κάνω ήδη κάποιες δοκιμές και κάποια στιγμή ελπίζω να καταφέρω να ράψω ωραία τετράγωνα σαν τα δικά σου!
Φιλάκια πολλά!

Mia είπε...

Λάτρεψα το πάτσγουόρκ σου, Ευγενία μου. Ευχαριστούμε για το ενδιαφέρον tutorial. Πολλά φιλιά, φίλη μου.