Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου 2011

Brezel ή αλλιώς μπρέτσελ

Καλημέρα και καλή εβδομάδα να 'χουμε!

Στη σημερινή ανάρτηση φιλοξενούμε μια συνταγή γερμανική, τα γνωστά μας brezel!

Πρόκειται για αυτά τα σκανταλιάρικα ψωμάκια που είναι τόσο αφράτα και λαχταριστά και που

συνήθως είναι καλυμμένα με χοντρό αλάτι και τα σερβίρουν στις μπυραρίες! Τη συνταγή μου την έδωσε μια καλή συνάδελφος της γερμανικής φιλολογίας, η Κατερίνα κι εγώ με τη σειρά μου τη μοιράζομαι μαζί σας, γιατί πράγματι αξίζει τον κόπο η προσπάθεια!

Υλικά:
500 γρ. αλεύρι

1 φακελάκι μαγιά

λίγο αλάτι

1/8 – 1/4 του λίτρου ζεστό νερό ή γάλα (όσο πάρει για να γίνει σφιχτή η ζύμη)

λίγο λάδι

100 γρ. σόδα (κρυσταλλική σόδα, NaOH)

2 λίτρα νερό

χοντρό αλάτι


Εκτέλεση:

Ετοιμάζουμε σφιχτή ζύμη με το αλεύρι, τη μαγιά, το λάδι και το νερό (να μην κολλάει, αλλά ούτε να είναι και στεγνή). Ζυμώνουμε πολύ καλά.

Σκεπάζουμε και αφήνουμε να φουσκώσει μέχρι να διπλασιαστεί περίπου ο όγκος του .

Πλάθουμε τα brezel (ό,τι σχήμα καταφέρνουμε, πάντως με μικρές επιφάνειες)

Στο νερό με τη σόδα που βράζει ρίχνουμε τα brezel και τα αφήνουμε μέχρι ν’ ανέβουν στην επιφάνεια. Τα βγάζουμε προσεκτικά με ρηχή τρυπητή κουτάλα και τα βάζουμε σε ταψί με λαδόκολλα. Πασπαλίζουμε με χοντρό αλάτι και ψήνουμε σε αρκετά ψηλή θερμοκρασία (225ο ) για 20 λεπτά περίπου.


Τη σημερινή ανάρτηση θα μου επιτρέψετε να την αφιερώσω στον άντρα μου, ο οποίος τρέφει ιδιαίτερη αδυναμία στα brezel και δεν μπορεί να τους αντισταθεί! Είμαι σίγουρη ότι θα μπορούσε να κάνει βουτιά στην παρακάτω φωτογραφία!!!

Φιλάκια πολλά και καλημέρα!

16 σχόλια:

Εύη είπε...

Καλημέρα καλή εβδομάδα !!!!! Πολύ ωραία συνταγή και εγώ δεν μπορώ να αντισταθώ στην ιδέα και ας μη τα έχω δοκιμάσει ...........θα τα φτιάξω σίγουρα:)))))

Anzouya είπε...

Πεθαίνω για μπρέτσελ! Όταν είχα πάει Βερολίνο στην αδερφή μου έτρωγα συνέχεια για πρωινό! :-) Είναι πραγματικά υπέροχα. Θα προσπαθήσω να δοκιμάσω να τα φτιάξω κάποια στιγμή. Εχαριστούμε για τη συνταγή! :-)

ΕΥΓΕΝΙΑ είπε...

Κορίτσια είναι άλλο πράγμα! Πραγματικά δεν αντιστέκεσαι μπροστά τους! Και η συνταγή δεν είναι δύσκολη!!

para-kelsoscooks είπε...

Πω πω Ευγενία τι μας κάνεις μεσημεριάτικα. Δηλαδή και βράδυ να ήταν, το ίδιο θα έλεγα. Κάποτε από τον καημό μου για brezel είχα πάρει κατεψυγμένα ,αλλά όταν τα έψηνες ΄΄άρπαζαν΄΄.

para-kelsoscooks είπε...

Παρέλειψα να γράψω- βλέπεις, ήθελα αντί του άντρα σου να βουτήξω εγώ στην φωτογραφία- ότι τα έψηνα , γιατί δεν ήξερα την λεπτομέρεια του βρασίματος..

manousina είπε...

Χθες μου έλεγε η αδερφή μου αυτή την λιχουδιά και σήμερα τα βρήκα εδώ!!!!
Καλώς σας βρήκα.

ΕΥΓΕΝΙΑ είπε...

Para-kelsocooks, δεν ήξερα ότι κυκλοφορούσαν κατεψηγμένα!Η συνταγή είναι ψαγμένη, η Κατερίνα έχει μήνει Γερμανία!!

Manousina, καλως σε βρήκαμε κι εμείς! Χαιρόμαστε που είμαστε χρησιμα κορίτσια!!! Ελπίζω να σου πετύχουν!

Νίκη είπε...

Καταπληκτικά φαίνονται! Η λεπτομέρεια του βρασίματος παραπέμπει σε αυθεντική γερμανκή συνταγη! Αλήθεια το μέγεθος πόσο πρέπει να' ναι; Σαν κουλουράκι περίπου;

Effie's Sweet Home Designs είπε...

ΤΑ BRETZEL EINAI ΜΙΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΓΕΥΣΗ ! ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΤΡΕΛΛΑΙΝΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΑΥΤΑ! ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΜΟΥ ΑΡΕΣΟΥΝ ΠΟΛΥ TA SCHNECKE KAI TA KRARFEN! FILAKIA

Mania είπε...

Οταν είχα πάει στο Μόναχο τα ετρωγα με το κιλό!! Εχει και το σούπερ μάρκετ αλλά νομίζω ότι τώρα με την συνταγή σου θα μπορέσω να τα φάω φρέσκα!! Ευχαριστώ πολύ! Στην φωτογραφία σου έρχεται να το αρπάξεις!!

ΕΛΕΝΑ είπε...

Μόνο ο αντρούλης σου δεν μπορεί να αντισταθεί??
Νομίζεις ότι εγώ μπορώ???
Σούπερ!!!
Φιλιά, καλή βδομάδα!

ΕΛΕΝΑ είπε...

Ξέχασα!
Τι αλεύρι χρησιμοποιείς?

Ειρηνη Σ είπε...

μμμμμ!!!! τι καλα !!!! και ειναι υπεροχα
ευχαριστουμε

ΕΥΓΕΝΙΑ είπε...

Κορίτσια, ευχαριστούμε για τα σχόλια!

Νίκη, μικρά σαν κουλούρια, η επιφάνεια να είναι γενικώς μικρή. Εχουν και σόδα όποτε θα φουσκώνουν!

Ελενα, αλεύρι για όλες τις χρήσεις!

Ανώνυμος είπε...

Βάζω το μαγιώ μου και ετοιμάζομαι για brezelo-ΜΑΚΡΟΒΟΥΤΙ
ΒΑΣΙΛΗΣ

maya =^o^= είπε...

αχχχχ τέλεια!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ευχαριστώ πολύύύύύύ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!