Γεια χαρά κα πάλι!
Σήμερα επανέρχομαι με συνταγή για γλυκό μιας και χθες ο Βασίλης γιόρτασε τα γενέθλιά του! Και τέτοια μέρα το γλυκό είναι επιβεβλημένο, γιατί πώς αλλιώς θα σβήσεις τα κεράκια σου, άλλωστε; Αυτή τη φορά ψάχναμε για κάτι που θα έχει κρέμα αλλά και που θα μπορεί να σερβιριστεί εύκολα, σε μια χαρτοπετσέτα. Οι ιδέες ήταν αρκετές, έκλεινα προς το brownie, αλλά τελευταία στιγμή έπεσα πάνω σ' αυτό το εναλλακτικό γλυκό.
Sbriciolata το όνομά του, από το ιταλικό sbriciolare που σημαίνει θρυμματίζω. Μια τάρτα σκεπαστή με άλλα λόγια, που θυμίζει το πιο αγγλικό crumble cake. Το βίντεο με έπεισε κατευθείαν. Άλλωστε, έχω ξανακάνει συνταγές από αυτό το κανάλι. Την ακολούθησα κατά γράμμα κάνοντας μόνο δυο μικρές προσαρμογές: έριξα μια πρέζα αλάτι στα υλικά της ζύμης καθώς και εκχύλισμα βανίλιας για να μην είναι έντονη η γεύση του αυγού. Επίσης, έφτιαξα διπλή δόση μιας και κόψαμε το γλυκό μας με τα παιδιά που κάνουμε μαζί πρόβα στην τοπική Φιλαρμονική.
Αν θέλετε, λοιπόν, κι εσείς να φτιάξετε ένα γρήγορο και σχετικά ελαφρύ γλυκό διαβάστε τη συνέχεια.
Υλικά για την κρέμα λεμονιού:
500 μλ γάλα
2 αυγά
100 γρ. ζάχαρη
80 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις
φλούδα και χυμός από μισό λεμόνι
Υλικά για την ψιχουλιαστή ζύμη:
400 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις
150 γρ. ζάχαρη
120 γρ. βούτυρο σε θερμοκρασία δωματίου
2 αυγά
1 φακελάκι baking powder
μια πρέζα αλάτι κι ένα κουταλάκι εκχύλισμα βανίλιας ή ξύσμα λεμονιού (κάτι για ν' αρωματίσουμε τη ζύμη)
Εκτέλεση:
Αρχίζουμε από την κρέμα και σε κατσαρόλι τοποθετούμε το γάλα και τη φλούδα του λεμονιού, προσέχοντας να την κόψουμε όσο πιο λεπτή γίνεται. Με άλλα λόγια να μην έχει πολύ από την άσπρη σάρκα, μιας και πικρίζει. Βάζουμε το κατσαρόλι στη φωτιά και το ζεσταίνουμε καλά. Το αποσύρουμε όταν είναι έτοιμο να βράσει.
Τοποθετούμε την κατσαρόλα σε μέτρια προς δυνατή φωτιά (στο 6 με ανώτατο το 9) κι ανακατεύουμε συνεχώς μέχρι να πήξει η κρέμα. Μόλις κάνει τον πρώτο κοχλασμό, αποσύρουμε από τη φωτιά, προσθέτουμε το χυμό από το μισό λεμόνι κι ανακατεύουμε μέχρι να ενσωματωθεί. Αφήνουμε την κρέμα στην άκρη.
Σε βαθύ μπολ προσθέτουμε τα υλικά της ζύμης (αλεύρι, αλάτι, ζάχαρη, baking powder) και τ' ανακατεύουμε ελαφρώς. Μετά προσθέτουμε τ' αυγά, το βούτυρο και το εκχύλισμα ή το ξύσμα κι ανακατεύουμε με τα χέρια μας, τρίβοντας τα υλικά όσο γίνεται να να σχηματιστούν ψίχουλα.
Προθερμαίνουμε το φούρνο μας στους 170 βαθμούς στον αέρα ή στους 180 στις αντιστάσεις.
Παίρνουμε μια ταρτιέρα ή μεταλλικό ταψί (διάμετρο 28 εκ. προτείνει το βίντεο), βουτυρώνουμε και μετά πασπαλίζουμε το σκεύος με αλεύρι για να μην μας κολλήσει η ζύμη. Στο βίντεο τοποθετείται κι ένα δίσκος λαδόκολλας στον πάτο, εγώ έστρωσα όλο το σκεύος για πρακτικούς λόγους.
Πασπαλίζουμε τη μισή ζύμη στο σκεύος και με την παλάμη μας την πατάμε για να καλυφθεί ο πάτος και τα πλαϊνά. Απλώνουμε την κρέμα μας πάνω από τη ζύμη και μετά πασπαλίζουμε από πάνω την υπόλοιπη ποσότητα της ζύμης με σκοπό να καλύψουμε την κρέμα. Γυρνάμε και τα πλαϊνά της ζύμης προς τα μέσα ώστε να "κλείσει" κατά κάποιο τρόπο η τάρτα μας και να μην ξεχειλίσει η κρέμα κατά τη διάρκεια του ψησίματος.
Βάζουμε το ταψί στη μεσαία σχάρα του φούρνου και ψήνουμε για 35-40 λεπτά, ώσπου να ροδίσει καλά το γλυκό μας. Όπως βλέπετε, η επιφάνεια της τάρτας έχει πάρει μια ρουστίκ όψη και τα ψίχουλα έχουν κολλήσει πολύ καλά μεταξύ τους. Πραγματικά, η ζύμη γίνεται πολύ τραγανή!
Αφήνουμε το γλυκό να κρυώσει εντελώς. Μπορούμε να το βάλουμε πάνω σε σχάρα για να κρυώσει γρηγορότερα και μετά κόβουμε το γλυκό μας! Εμάς πέτυχε, άρεσε πολύ και είναι βέβαιο ότι θα το επαναλάβουμε.
Καλή συνέχεια σε ό,τι κάνετε,
Ευγενία
.png)




Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου