Δευτέρα 28 Μαρτίου 2022

Μαξιλαράκια patchwork φτιαγμένα με υφασμάτινες λωρίδες.

Γεια χαρά σε όλους σας!

Όταν μιλάμε για πάτσγορκ το πρώτο πράγμα που μας έρχεται στο μυαλό είναι τετράγωνα υφάσματα ραμμένα μεταξύ τους. Ίσως, βέβαια, αυτή να είναι η πιο παραδοσιακή του μορφή, αλλά τώρα τελευταία βρίσκω τις υφασμάτινες λωρίδες πολύ πρακτικές και πολυδιάστατες! 

Με αυτές μπορείς να δημιουργήσεις εύκολα και γρήγορα ένα σωρό μοτίβα: ευθείες, διαγώνιες, σταυρούς, ρόμβους, το παραδοσιακό log cabin... Φαντασία και κέφι να υπάρχει κι ακόμη και το πιο μικρό ρεταλάκι βρίσκει τη θέση του μέσα σε μια μεγάλη σύνθεση.


Τα απομεινάρια από το πάπλωμα της Ειρήνης ήταν κάμποσα κι έτσι σκέφτηκα να ράψω για αρχή δυο ασορτί μαξιλαράκια. Οι λωρίδες ήταν το πρώτο που σκέφτηκα, κυρίως γιατί με βόλευε να κόψω σ' αυτό το σχήμα τα ρετάλια, αλλά και γιατί ήθελα να φτιάξω κάτι φρέσκο και μοντέρνο που θα ταίριαζε εύκολα στο παιδικό δωμάτιο των ανηψιών μου. 

Για το πρώτο μαξιλαράκι ακολούθησα τις οδηγίες από αυτό το βίντεο. Ο τρόπος ραφής είναι πολύ εύκολος και γρήγορος, αφού ουσιαστικά ράβεις τις λωρίδες πάνω σε ένα κομμάτι χαρτί, που μετά το αφαιρείς. 

Εγώ κράτησα την κεντρική ιδέα και την προσάρμοσα πάνω στις ανάγκες μου. Προτίμησα να παίξω με το πάχος της κάθε λωρίδας και τη σειρά που έβαλα τα χρώματα, διατηρώντας ωστόσο μια σχετική συμμετρία. 

Για το δεύτερο μαξιλαράκι περιορίστηκα σε δύο μόνο χρώματα και βασίστηκα σε μια ιδέα που βρήκα στο Pinterest, που την βρήκα απλή, αλλά πρωτότυπη. 


Κι εδώ έκανα κάποιες μετατροπές, μιας και πρόσθεσα μια επιπλέον λωρίδα με σκοπό να μεγαλώσω το τελικό τετράγωνο. Πραγματικά η σύνθεση αυτού του πάτσγορκ έγινε στο άψε σβήσε! Και είναι τόσο εντυπωσιακό το πώς οι απλές λωρίδες μετασχηματίζονται σ' ένα τόσο ενδιαφέρον σχέδιο.


Αφού έφτιαξα τις δυο patchwork επιφάνειες τις καπιτονάρησα ράβοντας ακριβώς πάνω στην ένωση των δύο λωρίδων, αυτό που στα αγγλικά ονομάζεται  stitch in the ditch. 


Για την τελική σύνθεση του μαξιλαριού ακολούθησα τις οδηγίες από αυτό το κανάλι, το οποίο σας το συστήνω ανεπιφύλακτα μιας κι έχει πολύ ωραίες ιδέες για μαξιλαράκια ραμμένα με λωρίδες. 

Το βίντεο δείχνει διάφορους τρόπους για να ολοκληρώσεις το μαξιλάρι κι εγώ αυτή τη φορά διάλεξα να προσθέσω φερμουάρ και πατλέτα -αν το λέω σωστά- για να κρύψω το φερμουάρ και να δώσω ένα όμορφο τελείωμα.

Το τριήμερο που μας πέρασε κάναμε ένα ταξίδι στην Αθήνα κι εννοείται ότι δε χάσαμε την ευκαιρία να συναντήσουμε την αδερφή μου, η οποία και γιόρταζε, και τις φοβερές ανηψούλες μας που είχαμε να τις δούμε από το καλοκαίρι! Παρέλαβαν τα μαξιλαράκια τους, τα οποία τους άρεσαν πολύ και φυσικά πρωταγωνίστησαν και στην τελική φωτογράφιση! 

Ελπίζω να σας έδωσα έμπνευση για να δημιουργείστε κι εσείς με τις λωρίδες που σας έχουν περισσέψει. 

Καλή βδομάδα σας εύχομαι, 

Ευγενία

4 σχόλια:

Arish είπε...

Muy bonitos. BESICOS.

Marie-Anne είπε...

Πολύ όμορφα τα μαξιλαράκια των κοριτσιών!!!!
Κι εμένα μου αρέσουν πολύ οι λωρίδες και οι συνδυασμοί τους! Το βρίσκω πολύ πιό εύκολο από τα τετράγωνα τα οποία δυσκολεύομαι ακόμα να ταιριάξω ακριβώς!
Πάω να συνεχίσω κάτι που έχω αρχίσει και θα σας το δείξω σύντομα!

Σμαραγδάκι- Ρούλα είπε...

Τι όμορφα και τι ιδιαίτερα που έγιναν τα μαξιλαράκια αυτά Ευγενία μου
Η τεχνική αυτή είναι κάπως δύσκολη αλλά με τις λουρίδες μου φαίνεται πιο εύκολη και φαντάζομαι την χαρά των κοριτσιών με τα δωράκια τους, εξ άλλου φαίνεται στις χαμογελαστές μουρίτσες τους.
Να περνάς όμορφα με ότι κάνεις Ευγενία μου καλο σου ξημέρωμα φιλιααα!!

Ρένα Χριστοδούλου είπε...

Τί θα κάνουμε με τα κουρελάκια μας Ευγενία μου;
Γίνονται τόσα πολλά μ αυτά που δεν γίνεται να τα πετάξεις.
Υπέροχα μαξιλάρια,, πανέμορφες οι ανηψιές σου.
Να τις χαίρεστε.
Κι εγώ κάτι με λουρίδες κάνω,, λίγο πιο άναρχα ραμμένες.
Σε φιλώ.